خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور خبر داد؛

درخواست بازدید از بند نسوان در زندان / پیشنهاد عفو تعدادی از زنان زندانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۶۲

«در فاز اول زنان بد سرپرست برای دریافت یارانه‌های خود دچار مشکل بودند. متاسفانه امسال نیز به دلیل قانونی که در این رابطه وضع شده همین مشکل وجود دارد اما ما با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار سعی داریم که از ضایع شدن حق این بانوان در مرحله اجرا جلوگیری کنیم و ما حتما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.»

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه معاونت امور زنان پیشنهاد بازدید از بند نسوان زندان را به وزارت دادگستری به مناسبت این هفته داده است، گفت: همچنین درخواست کردم که با تشخیص قوه قضاییه تعدادی از زنان زندانی در این هفته مشمول عفو و اقع شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «شهین دخت مولاوردی» در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ایلنا در ارتباط با چگونگی پرداخت یارانه‌ها به زنان بد سرپرست گفت: در فاز اول زنان بد سرپرست برای دریافت یارانه‌های خود دچار مشکل بودند. متاسفانه امسال نیز به دلیل قانونی که در این رابطه وضع شده همین مشکل وجود دارد اما ما با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار سعی داریم که از ضایع شدن حق این بانوان در مرحله اجرا جلوگیری کنیم و ما حتما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

پیشنهاد دولت برای بازدید از زندان زنان

شهین دخت مولاوردی در بخش دیگری از نشست خبری امروز، با بیان اینکه معاونت امور زنان پیشنهاد بازدید از بند نسوان زندان را به وزارت دادگستری به مناسبت این هفته داده است، گفت: همچنین درخواست کردم که با تشخیص قوه قضاییه تعدادی از زنان زندانی در این هفته مشمول عفو و اقع شوند.

وی درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که به وضعیت نا‌مناسب سلامت یکی از فعالان دانشجویی زندانی اشاره کرد، گفت: در هر فرصتی که ایمیل و یا نامه‌ای در این موارد به دست من رسیده است آنرا به دست متولیان رسانده‌ام و در کابینه مطرح کرده‌ام. برای نمونه در بند زنان زندان قرچک ورامین مدتی قطعی آب آشامیدنی پیش آمده بود که بلافاصله از طریق وزیر دادگستری پیگیری کردم و این مشکل حل شد.

مولاوردی در ادامه صحبتهای خود در مورد سهمیه بندی جنسیتی گفت: وزارت علوم اعلام کرده است که در این زمینه به سمت متعادل سازی پیش خواهد رفت وهمچنین در مورد گذراندن طرح در برخی از رشته‌های خاص برای زنان تسهیل خواهد شد من این مسئله را پیگیری می‌کنم که متعادل سازی صرفا تغییر عنوانی برای سهمیه بندی جنسیتی نباشد.

وی با اشاره به اینکه سعی نداریم در این هفته اقدامات کلیشه‌ای انجام دهیم گفت: تامین اعتبار مرخصی زایمان و ارائه لایحه بیمه زنان خانه دار به هیات دولت دو خبر خوب ما برای جامعه زنان در این هفته است.

خطر اخراج زنان با افزایش مرخصی زایمان

وی افزود: این واقعیت وجود دارد که افزایش مرخصی زایمان سبب کاهش استخدام زنان به ویژه در بخشهای خصوصی و سبب حذف زنان از حوزه مدیریت شود به هر شکل این قانون تصویب شده و ما به عنوان دولت قانون مدار برای اجرای آن برنامه ریزی می‌کنیم اما تصمیم داریم بسته‌های حمایتی را ایجاد کنیم که این مسئله هزینه کمتری داشته باشد برای نمونه وجود ساعات کار منعطف و شناور ایجاد مهدکودک در داخل ادارات و یا ارائه تسهیلاتی به کارفرمایان خصوصی برای استخدام زنان می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

مولاوردی در ادامه گفت: ما اعتقاد به مشارکت فعال و نقش آفرینی زنان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، ‌اجتماعی و سیاسی داریم که پیش نیاز آن ایجاد زیر ساختهای مناسب است. زنان صداونمایندگان خودشان رادر مجلس شورای اسلامی داشته باشند واین جز اولویتهای ماست درجلسات شورای عالی اشتغال با توجه به وضعیت موجود تاکید کرده‌ایم که بایدنگاه ویژه‌ای به زنان و جوانان وجود داشته باشد.

مولاوردی با تشریح برنامه همایش رئیس جمهور با زنان گفت: این دیدار برنامه‌ای ۵/۱تا ۲ ساعته است که فرصتی در اختیار ۵ زن قرار می‌گیرد که با رئیس جمهور صحبت کنند من نیز گزارشی به ایشان ارائه می‌دهم و کلیپی از وضعیت زنان نیز پخش خواهدشد همچنین برنامه اجرای موسیقی داریم که در آن خانم‌ها اجرا می‌کنند وآقایی می‌خواند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خود را برخواسته از سازمانهای غیر دولتی می‌دانم گفت: در این مدت یک نشست تخصصی در حوزه نهادهای مدنی داشتیم و در آینده نیز ازتوانایی‌های این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز