خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی مرکز مدافعان حقوق بشر از ابهام در وضعیت جمشید دانایی فر

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۴۸

مرکز مدافعان حقوق بشر ایران به عنوان نهادی مستقل و غیر دولتی، ضمن ابراز نگرانی از برخوردهای سیاسی و فرقه‌ای با مسئله گروگان‌های ایرانی، از عموم رسانه‌ها و ملت شریف ایران استمداد می‌طلبد تا روشن شدن سرنوشت جمشید دانایی فر، به تلاش‌های مجدانه خود ادامه دهند.

به دنبال ابهام در سرنوشت جمشید دانایی فر مرزبان گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل، مرکز مدافعان حقوق بشر اقدام به انتشار بیانیه‌ای در این باره کرده است.


به گزارش ایلنا، ‌متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:


بسمه تعالی
«ومن قتل نفساً بغیر نفس أو فساد فى الأرض فکأنّما قتل الناس جمیعاً».(مائده / ۳۲)
سال ۱۳۹۳ برای ملت ایران با اخبار ضد و نقیض از وضعیت جمشید دانایی فر، شهروند به گروگان گرفته شده جمهوری اسلامی ایران توسط گروهک تروریستی جیش العدل آغاز شد و بدنبال خود موجی از ابراز احساسات اقشار مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را برانگیخت. اما متاسفانه پس از آزادی چهار گروگان همراه آقای دانایی فر، به نظر می‌رسد موضوع تعیین سرنوشت این شهروند ایرانی، از سوی رسانه‌ها، نهاد‌های سیاسی و چهره‌های شاخص استان به فراموشی سپرده شده است.
لذا مرکز مدافعان حقوق بشر ایران به عنوان نهادی مستقل و غیر دولتی، ضمن ابراز نگرانی از برخوردهای سیاسی و فرقه‌ای با مسئله گروگان‌های ایرانی، از عموم رسانه‌ها و ملت شریف ایران استمداد می‌طلبد تا روشن شدن سرنوشت جمشید دانایی فر، به تلاش‌های مجدانه خود ادامه دهند.
همچنین از دولت محترم انتظار می‌رود که در راستای پاسداشت اصول پیشنهادی رئیس جمهور منتخب در منشور مدون حقوق شهروندی و به استناد بند ۱ از ماده یک فصل اول آنکه تاکید دارد «کلیه اتباع ایران صرف نظر از جنسیت، قومیت، ثروت، طبقه اجتماعی، ‌نژاد و یا امثال آن از حقوق شهروندی و تضمینات پیش بینی شده در قوانین و مقررات، برخوردار می‌باشند»، نسبت به پیگیری سرنوشت جمشید دانایی فر تا دستیابی به نتیجه مطلوب کوشا باشند.
مرکز مدافعان حقوق بشر ضمن تقدیر از تلاش چهره‌های مذهبی، ملی و محلی، یادآور می‌شود که پرونده گروگان‌های ایرانی زمانی پایان خواهد یافت که وضعیت هر ۵ شهروند ایرانی ربوده شده، مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز