خبرگزاری کار ایران

نامه زیباکلام به جیش‌العدل:

با شهامت، پنج مرزبان بی گناه را آزاد کنید

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۳۳

کشتن آن ‫پنج مرزبان‬ اسیر و بی‌گناه و تداوم خشونت، نه جسارت می‌خواهد، نه شهامت. ضمن آنکه بغض و کینه میلیون‌ها ایرانی را برای شما در پی خواهد داشت. در عین حال آزاد نمودن آن پنج انسان بی‌گناه است که شهامت و مردانگی می‌خواهد و خدا می‌داند که این انتخاب دوم چقدر به نفع اهل سنت تمام خواهد شد.»

صاق زیباکلام با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان سازمان موسوم به جیش‌العدل، از آن‌ها خواست تا خشونت را کنار بگذارند و با اتخاذ تصمیمی بزرگ و بر اساس شهامت و مردانگی، پنج مرزبان ایرانی به گروگان گرفته شده را آزاد کنند.

به گزارش ایلنا، صادق زیباکلام در بخشی از این نامه که در وبسایت شخصی و صفحه فیسبوک وی منتشر شده، «مسئولین جیش‌العدل» را خطاب قرار داده و آورده است: «با سلام، در حالی که روزهای پایانی سال رو به اتمام است و میلیون‌ها ایرانی در تدارک عید و جشن سال جدید در کنار عزیزانشان به استقبال بهار و سال جدید می‌روند، پنج خانواده در اضطراب و نگرانی کشنده‌ای به سر می‌برند. شما نیک می‌دانید که آن پنج مرزبان هیچ گناهی مرتکب نشده‌اند و اگر صدمه‌ای به آنان وارد شود مردم ایران هرگز شما را نخواهند بخشید.

زیباکلام با اشاره به اینکه «بسیاری از نسل‌های جدید از خشونت و رادیکالیسم روی‌گردان شده‌اند»، خطاب به اعضا و مسئولان جیش‌العدل افزوده است: «ای‌کاش می‌توانستید و می‌دیدید که چند ماه پیش وقتی ‫نلسون ماندلا‬ فوت شد، چه تجلیل خودجوشی از وی در دانشگاه‌ها توسط نسل جوان صورت گرفت. به نظر شما چه چیزِ ماندلا این‌همه برای نسل‌های جوان و تحصیل‌نکرده ایران جذابیت پیدا کرده؟ یک آمار بگیرید ببینید چقدر مقاله، یادداشت، تحلیل و ویژه‌نامه توسط نخبگان فکری ایران بعد از فوت ماندلا در ایران چاپ شد. هیچ تردیدی به خودتان راه ندهید که شیوه مبارزه مسالمت‌آمیز، نفی خشونت و رادیکالیسم تنها دلیل محبوبیت و جذابیت ماندلا در میان نسل جدید ایرانیان شده. من در بسیاری از دانشگاه‌های ایران سخنرانی داشته‌ام و به شما اطمینان می‌دهم که نسل جدید جوانانِ سنی هم به ندای مبارزه قهرآمیز شما پاسخ نمی‌دهند.»

زیباکلام در پایان این نامه با تاکید بر این‌که «تصمیمات بزرگ شهامت می‌خواهد»، آورده است: «کشتن آن ‫پنج مرزبان‬ اسیر و بی‌گناه و تداوم خشونت، نه جسارت می‌خواهد، نه شهامت. ضمن آنکه بغض و کینه میلیون‌ها ایرانی را برای شما در پی خواهد داشت. در عین حال آزاد نمودن آن پنج انسان بی‌گناه است که شهامت و مردانگی می‌خواهد و خدا می‌داند که این انتخاب دوم چقدر به نفع اهل سنت تمام خواهد شد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز