خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در کنگره حزب اراده ملت ایران:

انتخابات مجلس دهم فرصتی تاریخی برای اصلاح‌طلبان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۹۲

دکتر روحانی در آن زمان که در تکاپوی ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری بودند به مسائلی همچون ضرورت تقویت تحزب، شکل‌گیری احزاب قدرتمند و نقش نظام حزبی در کنترل و نقض قدرت همچنین جلوگیری از تبعیض و فساد در جامعه تاکید کردند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: انتخابات دوره آینده مجلس یکی از تعیین‌کننده‌ترین انتخابات برای سرنوشت کشور است، لذا همفکران اصلاح‌طلب با دقت بیشتری با این فرصت تاریخی برخورد کنند.

به گزارش ایلنا، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران که صبح امروز جمعه دوم اسفند در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد به قرائت گزارش مربوط به فعالیت‌های حزب پرداخت.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در ابتدا ضمن خیرمقدم به میهمانان و دبیران استانی حزب و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سال گذشته در چنین روزهایی برگزاری جلسه‌ای به این کم و کیف جزو آرزوهای محال بود، برخوردهای امنیتی شدید و خارج از قاعده از یک طرف و یاس و ناامیدی حاکم در بین فعالین و کنش‌گران عرصه سیاست از سوی دیگر تصور شکل‌گیری چنین جمع‌هایی را ناممکن می‌کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با خلق حماسه ۲۴ خرداد مردم صبور میهنمان مسیر جدیدی برای آینده کشور باز کردند، افزود: بر همه نخبگان، فعالین و دلسوزان این مرز و بوم است که قدر فرصت فراهم شده توسط ملت بزرگ ایران را دانسته و لحظات آن را مغتنم بشمارند.

وی افزود: حزب اراده ملت ایران برآن است در حد توان و بضاعت خود در این راه همگام با دیگر مجموعه‌های همسو قدم‌های موثر و سنجیده‌ای را بردارد.

رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان با اشاره به کنگره پنجم حزب که با شعار «وفاق ملی» در پرتوی قانون اساسی و اصلاح‌طلبی از طریق تحزب فراگیر معتدل برگزار شده بود، اضافه کرد: این کنگره در حالی برگزار شد که بلاتکلیفی توام با بی‌عملی بر سپهر سیاسی کشور سایه انداخته بود.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با اشاره به سخنرانی روحانی در پنجمین کنگره حزب افزود: دکتر روحانی در آن زمان که در تکاپوی ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری بودند به مسائلی همچون ضرورت تقویت تحزب، شکل‌گیری احزاب قدرتمند و نقش نظام حزبی در کنترل و نقض قدرت همچنین جلوگیری از تبعیض و فساد در جامعه تاکید کردند.

عضو شورای شهر تهران همچنین به دیدار خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: وی در کمال صبوری و استقامت در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه روحیه سرشار از امید به گشایش در آینده را به جمع ما و جامعه تزریق کرده و ضرورت پیوستن احزاب همسو به یکدیگر را مورد تاکید قرار دادند.

وی تصریح کرد: «حاما»(حزب اراده ملت ایران) به سهم خود ضمن حضور فعال، مسئولانه و امیدوارانه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی قویا در چارچوب خرد جمعی اصلاح‌طلبان عمل کرد و با هرگونه رفتار و عملکرد وحدت‌شکن در صفوف جبهه عظیم اصلاحات مقابله کرده است.

رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان همچنین به محورهای فعالیت فشرده حزب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تشکیل منظم نشست‌های شورای سیاست‌گذاری، راه‌اندازی کمیته‌های هفت‌گانه حزب، اهتمام در گسترش فعالیت حزب در سراسر کشور، راه‌اندازی مجدد دفتر مرکزی و دبیرخانه حزب، راه‌اندازی مجدد سایت خبری و تحلیلی حزب، پیگیری هدف کنگره سال ۷۸ در خصوص انسجام تئوریک، انضباط سازمانی و آموزش داخلی، حضور مستمر و موثر در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مشورتی اصلاح‌طلبان، صدور دو بیانیه در خصوص فساد اقتصادی و مالی و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچنین حضور مستمر در جهت راه‌اندازی مجدد خانه احزاب ایران را از محورهای فعالیت مستمر حزب است.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران اظهار داشت: حزب اراده ملت ایران با تکیه بر مشی اصلاح‌طلبی اعتدالگرا و پایبندی به اصل صبر و استمرار با بیش از دو دهه کار تدریجی افتخار می‌کند گام‌های عملی در حد توان و بضاعت خود برای نقدینه کردن فرهنگ کار جمعی برداشته است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ما همه واقفیم که کار سیاست‌ورزی کار جمعی است و اساسا کسی که می‌گوید به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستم شایسته نیست که در عرصه سیاست وارد شود، چراکه چنین ادعایی با اصول سیاست‌ورزی تعارض دارد.

وی با بیان اینکه ما انتخابات را کماکان فرصت مناسبی برای پیگیری مطالبات اصلاح‌طلبانه ملت ایران از مسیر اعتدال می‌دانیم، تصریح کرد: انتخابات دوره آینده مجلس یکی از تعیین‌کننده‌ترین انتخابات برای سرنوشت کشور است، لذا از همه دلسوزان به ویژه هم‌فکران اصلاح‌طلب دعوت می‌کنیم با دقت و مسئولیت هرچه بیشتر با این فرصت تاریخی برخورد نمایند.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: از برخی شنیده‌ می‌شود نام حزب اراده ملت ایران را نمی‌شنویم یا کمتر می‌شنویم، علت این مسئله علاوه بر کم‌کاری‌های خودمان در حاما بیشتر به مشکل اصرار بر نادیده شدن دیگران در کشور برمی‌گردد، شاید اگر چشم‌ها شسته می‌شد جور دیگری نگریسته می‌شد از خیلی وقت پیش می‌شد ما را هم دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز