خبرگزاری کار ایران

حدادعادل:

نسبت به هر جریان سیاسی که به آمریکایی‌ها گرایش دارد، بدبین هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۸۶

دهه فجر فرصتی برای علت یابی و توجه به رویش‌ها وریزش‌هاست / مذاکره با ۵ + ۱ به آن معنی نیست که ایران اجازه دهد که امریکا به کشور رسول الله برگردد.

حدادعادل تصریح کرد: مذاکره ملت ایران با امریکا به دلیل ضعف و دست برداشتن از استقلال ملی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حداد عادل امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک روزهای خدایی و حماسی دهه فجر این ایام را یاد‌آور دوران سخت و تاریک ستمشاهی و تشریح انواع وابستگی‌ها و عقب ماندگی‌های ملت ایران در دوران قبل از انقلاب توصیف کرد و اظهار داشت: دهه فجر فرصتی برای ارزیابی راه طی شده و یادآوری معجزه انقلاب و حماسه ملت و فرصتی برای بیان موفقیت‌ها و توجه به رویش‌ها وریزش‌ها و علت یابی و نقد انواع رفتارهاست. دهه فجر فرصتی برای انتقال تجربه پیروزی انقلاب به نسلهای آینده و تجدید عهد ملت برای پیمودن راه پیش روست.

وی با بیان اینکه نخستین کلمه از نخستین شعار انقلاب " استقلال " بود ذخائر طبیعی و منابع یک ملت در نبود استقلال را بی‌فایده دانست و افزود: ایران ما قبل از انقلاب استقلال نداشت. رضا خان را انگلیسی‌ها بر سر کار آورده بودند و پسرش را نیز انگلیسی‌ها بجای او نشانده بودند. حکومت منحوس پهلوی با توطئه انگلیسی بوجود آمده بود و با توطئه امریکایی ادامه یافت. خودشان اعتراف کردند فهرست نمایندگان مجلس از سفارتخانه‌ها بیرون می‌امد. به کتابهایی که بعد از انقلاب ناچار شدند بنویسند توجه کنید در ارتشی که دلاوران نیروی هوایی آن در انقلاب نقش خود را ایفا کردند یک سرلشکر اجازه باز کردن و تعمیر کردن دستگاهی را نداشت و یک گروهبان امریکایی بر او حکومت می‌کرد.

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام آمد تا ایران مستقل شود. امام به عنوان یک ایرانی و به عنوان یک عالم دین و فقیه آشنا به علوم دینی، مدافع بزرگ استقلال ایران بود. استقلال یعنی نفی وابستگی ملت ایران. پیش از انقلاب دچار انواع وابستگی‌های اقتصادی، علمی، نظامی و از همه بد‌تر وابستگی اعتقادی، فرهنگی و فکری و ارزشی بودیم. امام برای نفی همه این وابستگی‌ها انقلاب کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس هدف امام را از انقلاب علاوه بر سرنگونی شاه برپایی حکومت الله، حکومت دینی و اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امام با نظریه ولایت فقیه هم برای حذف شاه برنامه داشت و هم برای برپایی حکومت دینی و حکومت اسلامی. فکر غلط استعمار که در ایران تبلیغ می‌شد جدایی دین از سیاست بود. امام آمد تا به جدایی دین از سیاست خاتمه دهد دینی را که تنها منحصر به عبادتهای شخصی وفردی کرده بودند.

حداد عادل آزادی در مقایس یک ملت را‌‌ همان استقلال آن ملت خواند و گفت: پافشاری امام بر استقلال در عین حال پافشاری بر آزادی بود بعضی از افراد که امروز قلم می‌زنند آنقدر که برای آزادی فردی دل می‌سوزانند به آزادی ملت که‌‌ همان استقلال از بیگانگان است، توجه ندارد.

رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی با بیان پیشرفتهای علمی و فرهنگی ایران در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای و چند برابر شدن جمعیت دانشجویی در کشورمان با اشاره به هجوم اخلاقی و فرهنگی استعمارگران اضافه کرد: توطئه اخیر دشمنان در سالهای اخیر تحریم اقتصادی است آنان موضوع انرژی هسته‌ای را بهانه کرده‌اند تا با تحریم، انقلاب را تحت فشار قرار دهند امریکا امروز به طمع خام افتاده و فکر می‌کند چون دولت ایران با ان‌ها سر میز مذاکره می‌نشینند و توافقنامه امضا می‌کند به این علت است که ملت ایران دچار ضعف شده و می‌خواهد دست از استقلال بردارد این است که مقامات امریکا مرتبا شاخ وشانه می‌کشند اتفاقا این نشانه ضعف امریکایی‌ها است چرا که درسالهای اخیر در عراق، افغانستان و سوریه و دیگر کشورهای منطقه شکست خورده اند.

وی ادامه داد: آن‌ها مذاکره با ایران را وسیله‌ای کرده‌اند که تبلیغ کنند که ما ایران را پای میز مذاکره کشانده‌ایم در حالی که ایران هرگز از پای میز مذاکره منطقی برای پیگیری منافع خود کنار نرفته بود.

حداد عادل تصریح کرد: امریکا بداند مذاکره ایران از سر عجز نیست، به معنی فراموشی جنایتهای امریکا در ایران نیست، به معنی اعتماد ملت ایران به امریکا نیست، مذاکره با ۵ + ۱ به آن معنی نیست که ایران اجازه دهد که امریکا به این کشور رسول الله برگردد. ملت ایران استقلال خودرا با هیچ چیز مقابله ومعاوضه نخواهد کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی برانکه ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد داریم و به امریکایی‌ها خوشبین نیستیم، افزود: اظهارنظر‌ها و نقدهای نمایندگان مجلس و دیگران از سر دلسوزی، مسوولیت و حساسیت نسبت به انقلاب است. ملت ایران هم به امریکا بدبین است و هم به هر جریان سیاسی که به امریکایی‌ها گرایش دارد. هر جریان سیاسی که مورد حمایت امریکا و دشمنان ما باشد در نظر ملت ایران مردود و محکوم است.

حداد عادل در پایان با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال اظهار داشت: امسال ملت با حضور باشکوه و حماسی خود پشت سر رهبری یک بار دیگر عزم واراده خود را برای پاسداری از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به همه جهانیان نشان خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز