خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: / ۲ /

حضور سپاه در فعالیت‌های اقتصادی در راستای دفاع از ذات انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۹۰

دیپلماسی قواعد خاص خود را دارد اما نیاز به هوشیاری است که با حفظ اصول کمترین خدشه‌ای نیز به اهدافمان وارد نشود و باید مردان دیپلماسی ما حواسشان باشد تعامل به این عرصه منجر به لطمه وارد شدن به این تصویر نشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف سپاه در پروژه‌های اقتصادی درآمدزایی نیست، تاکید کرد: هدف ما حرکت در راستای وطیفه دفاع از ذات انقلاب اسلامی است. وقتی شرکت‌های توتال و شل از پروژه‌ها کنار کشیدند موسسه‌ای باید زیر دوش این بار برود تا این بار به زمین نخورد و سپاه این کار را کرد و همچنین مشارکت سپاه در پروژه‌های اقتصادی مشروط به شروطی است که ما به آن عمل کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در ادامه نشست خبری خود پیرامون تشریح دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه قدرت نرم که به مناسبت فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دلیل دشمنی‌های آمریکا با انقلاب اسلامی چیست، گفت: دشمنی با هر انقلابی تابعی از عمر و گستره آن انقلاب است. انقلاب ما، انقلاب جامعی است که هم استکبارستیز، هم استبداد زدا و هم استثمارستیز است که با طیف‌های متعددی از دشمنی روبه‌روست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب ما در برابر کدخدامنشی و سلطه‌گری و تمامیت‌خواهی امریکا ایستاده است، خاطرنشان کرد: انقلاب ما در عرصه بین‌الملل ایستادگی داشته است که خانم کلینتون جمله‌ای دارد که می‌گوید من به هر کجا که رفتم ایران نیز حضور داشت که این نشان از عمق نفوذ ماست.

وی در ادامه افزود: هم در عرصه شعار و هم در عرصه عمل شعار استکبارستیزی را به منصه ظهور رسانیدیم و جوهره انقلاب ما ضداستبداد، ضد ظلم و ضد استکبار است و برای همین شاهد این حجم از هجمه‌ها هستیم که نشان از موفقیت ماست.

حجت الاسلام سعیدی در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌تان از اینکه عده‌ای می‌گویند با توجه به مذاکرات اخیر ایران و امریکا ماهیت ضد استکباری ایران کمتر شده است، چیست؟ اظهار داشت: ممکن است دشمن چنین هدفی را دنبال کند و این را تبلیغ بکند که روحیه استکبارستزی ما کاهش یافته است اما در نگرش رهبری و مسئولان نظام این نیست که از مواضع اصولی و ممنوعی امام و رهبری عدول شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه گاهی مصلحت ایجاب می‌کند که مقاوت و استکبارستیزی به شکل مذاکره و دیپلماسی پیش برود، ابراز داشت: دیپلماسی قواعد خاص خود را دارد اما نیاز به هوشیاری است که با حفظ اصول کمترین خدشه‌ای نیز به اهدافمان وارد نشود و باید مردان دیپلماسی ما حواسشان باشد تعامل به این عرصه منجر به لطمه وارد شدن به این تصویر نشود.

وی در خصوص تعامل سپاه پاسداران و دولت خاطرنشان کرد: تعامل ما در چهارچوب اصول، قواعد و تدابیری است که بر اساس آن ادامه می‌دهیم.

سعیدی با بیان اینکه اگر دولت نیاز به سپاه داشته باشد سپاه از کمک مضایقه نمی‌کند، خاطر نشان کرد: هجمه اصلی دشمن به سپاه در عرصه اقتصادی است اما پروژه‌های ما، ملی است که بخش خصوصی توان آن را ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف سپاه در پروژه‌های اقتصادی درآمدزایی نیست، تاکید کرد: هدف ما حرکت در راستای وطیفه دفاع از ذات انقلاب اسلامی است. وقتی شرکت‌های توتال و شل از پروژه‌ها کنار کشیدند موسسه‌ای باید زیر دوش این بار برود تا این بار به زمین نخورد و سپاه این کار را کرد و همچنین مشارکت سپاه در پروژه‌های اقتصادی مشروط به شروطی است که ما به آن عمل کرده‌ایم.

سعیدی در خصوص اقدامات اخیر مقامات آمریکایی حمله نظامی همچنان روی میز است، گفت: جنگ ما به نظام سلطه جنگ نامتقارن است؛ ولی آن چیزی که جنک نامتقارن را متوازن می‌کند عنصر معنویت، اراده و انگیزه قوی است که معادلات نبرد را کاملاً تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تجربه کرده‌اند که ایمان، انگیزه، معنوییت و اراده ما مانع از کار آنهاست، تصریح کرد: من اعلام می‌کنم شرایط ما برای ایستادگی و مقابله با هر نوع هجمه‌ای از نظر معنوی در نیرو‌ها بیشتر از آنهاست و جوانان امروز ما‌‌ همان شور جوانان اولیه سپاه را دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص اقدامات سپاه در جامعه ابراز داشت: سپاه دو عرصه را پوشش می‌دهد. در عرصه داخلی مربوط به ارتباط ما با محموعه‌ای از پاسداران و بسیجیان است و عرصه جامعه که مرتبط با مردم است و خوشبختانه سپاه افتخار دارد که در همه اقشار جامعه حضور فیزیکی دارد. و ما تلاش می‌کنیم با اطلاع رسانی و بصیرت افزایی مسیر ادامه انقلاب را فراهم کنیم.

سعیدی در خصوص فعالیت‌های سپاه در عرصه بین‌المللی نیز اذعان داشت: فعالیت در این عرصه در قالب نیروهای قدس است که وظیفه دفاع از مظلومین و مستضعفان جهان و تقویت بینه دینی و بصیرت افزایی و شناساندن توطئه‌ها و دسایس نظام استکبار را بر عهده دارد که البته که ما در بصیرت افزایی و اطلاع رسانی بیشترین تلاش را داریم که دشمن احساس خطر کرد و ماهواره‌های ما را محروم کردند و نگذاشتند صدای انقلاب و نظام به آمریکا و اروپا برسد.

وی در پاسخ به این سوال که سپاه در خصوص درخواست آقای روحانی مبنی بر مبارزه با قاچاق اقدامی کرده است، گفت: تاکنون کار خاصی صورت نگرفته است. حیطه فعالیت و روش سپاه مشخص است و اگر ما قرار است وارد ماموریتی شویم نیاز به طرح و برنامه‌ای است که تاکنون خاص و طرحی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌تان در مورد آینده سوریه و کنفرانس ژنو ۲چیست، تاکید کرد: از قبل مردم و دولت سوریه است که تجربه نشان از ایستادگی و مقاومت آنهاست.

وی با بیان اینکه مقاومت دولت و مردم سوریه معادلات آمریکا را تغییر داد گفت: آن‌ها متوجه شده‌اند که از عرصه نظامی نمی‌شود کار را پیش برد و راه حل از طریق سیاسی است اما آن‌ها سعی کردند ان چه را که از طریق نمی‌توان دست یافت می‌خواستند در کنفرانس ژنو ۲ دست یابند.

سعیدی تاکید کرد: برخورد نظامی در سوریه به پایان رسیده است و تنها راه، راه مذاکره است که بایداز طریق مقاومت صورت بگیرد و اگر مقاومت شکل بگیرد آمریکایی‌ها مجبور به عقب نشینی و امتیاز دادن می‌شوند.

در انتهای این نشست خبری از کتاب «جبهه سوم» نوشته سرتیپ پاسدار ناصر شعبانی و دکتر خانی که درباره وقایع مقاومت مردم آمل در برابر گروهک ها در شهر آمل است، رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز