خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی در دیدار با وزیر کشور تاکید کرد؛

عزم جدی بسیج برای مبارزه با مواد مخدر

کد خبر : ۱۳۹۱۹۹

روحانیت و دستگاه‌های قضایی نیز نقش مهمی در این مسأله دارند، همچنین مجازات‌های محکومان مواد مخدر و قاچاقچیان باید سخت و بازدارنده باشد و پرونده‌های آنان نیز در اسرع وقت و بدون فوت وقت رسیدگی شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشستی با وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: مواد مخدر مشکلی جدی است و مبارزه با آن عزمی جدی می‌طلبد.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در این نشست که در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، ضمن تاکید بر عزم جدی بسیج در مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: وقتی موضوع بزرگی بوجود می‌آید همه مردم باید وارد صحنه شوند و برای حل آن تلاش کنند. حل موضوع مواد مخدر نیز کاری فرا‌تر از فعالیت دستگاه‌ها و سازمان‌هاست.

وی افزود: کار مهم بسیج این است که به گونه‌ای وارد عمل شود که وضعیت مواد مخدر از شرایط فعلی کنونی که به صورت مهارگسیخته است به مسأله کوچک و قابل حل توسط نیروی انتظامی تبدیل شود و طرحی هم که در این خصوص طراحی می‌شود باید همه جانبه، هماهنگ با مشارکت جدی مردم و هدفمند باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه، به فعالیت بسیج در طرح مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در پنج شهر از استان‌های کشور به صورت پایلوت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح نیازمند مشارکت عمومی و فضای رسانه‌ای مطلوب برای ایجاد حس مشارکت‌جویی مردم در امر مبارزه است.

نقدی تصریح کرد: در مردم باید حس برانگیختگی ایجاد کرد که خطر را احساس و در مبارزه شرکت کنند، به گونه‌ای که خودشان خواهان مبارزه شوند. در این طرح نیز رسانه‌های محلی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و اصناف، مساجد، روحانیون و مردم را وارد کار کنند.

وی در ادامه، آگاه‌سازی در بین مردم را عاملی مهم در کاهش شیوع مواد مخدر در جامعه برشمرد و تصریح کرد: روحانیت و دستگاه‌های قضایی نیز نقش مهمی در این مسأله دارند، همچنین مجازات‌های محکومان مواد مخدر و قاچاقچیان باید سخت و بازدارنده باشد و پرونده‌های آنان نیز در اسرع وقت و بدون فوت وقت رسیدگی شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: بسیج آماده همکاری در امر مبارزه با مواد مخدر است و بیشترین فعالیت آن مبتنی بر جنبه‌های فرهنگی و پیشگیرانه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز