خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه حزب موتلفه اسلامی به مناسبت سالروز عملیات بدر

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۹۹

خون پاک این شهدا و سایر شهدای انقلاب اسلامی و استقامت و فداکاری ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) نظام طاغوتی ستمشاهی را ساقط کرد.

حزب موتلفه اسلامی در سالروز عملیات بدر اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«آمریکایی‌ها در سال ۱۳۴۳ در جهت سرکوب نهضت انقلاب اسلامی توسط شاه و حسنعلی منصور به تصویب کاپیتولاسیون اقدام کردند و امام خمینی(ره) در سخنرانی معروف خود در چهارم آبان ۴۳ فرمودند " عزت ما پایکوب شد. تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده‌ها، با کارمندان فنی و اداری با خدمه‌شان با هر کس که بستگی به آنها دارد از هر جنایتی که در ایران بکنند مصون هستند. ای سیاسیون، ای بازرگانان، ای علمای ایران و ای مراجع اسلام من اعلام خطر می‌کنم. و الله گناهکار است کسی که داد نزند، و الله مرتکب کبیره است که فریاد نکند. خدایا دولت(منصور) به مملکت ما خیانت کرد، اینها خائنند به مملکت ایران خدایا آنها را نابود کن. "

موتلفه اسلامی با توجه به این اعلام خطر امام خمینی(ره) اعلامیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی درباره کاپیتولاسیون را در یک شب در تهران و اکثر نقاط ایران به خانه‌های مردم انداختند تا همه مردم از سخنان و نظرات امام آگاه شوند.

موتلفه اسلامی همچنین به تبعیت از امام(ره) گروه جهاد مسلحانه را تشکیل داد و در شرایطی که رژیم طاغوت با همدستی آمریکا، امام خمینی(ره) را تبعید کرده و کاپیتولاسیون آمریکایی را تصویب کرده بود و چون مرجع تقلید حضرت آیت‌الله‌العظمی میلانی حکم مهدورالدم بودن شاه و منصور که خائنان به اسلام و ایران بودند و لزوم اجرای این حکم بر آنها را صادر کردند، اعضای موتلفه اسلامی سه ماه بعد از سخنرانی تاریخی امام(ره) در اول بهمن ۴۳ مطابق با ۱۷ ماه رمضان در عملیاتی به نام بدر حکم الهی را درباره حسنعلی منصور اجرا کردند.

مقاومت شجاعانه و سخنان روشنگرانه اعضای موتلفه اسلامی در بیدادگاه رژیم منحوس پهلوی و حمایت مراجع تقلید و روحانیت در ایران و عراق موجب شد کاپیتولاسیون آمریکایی شاه و منصور در ایران متوقف بماند و به همین جهت رژیم ستمگر طاغوت چهار یار موتلفه اسلامی محمد صادق امانی، محمد بخارایی، رضا صفار هرندی و مرتضی‌ نیک‌زاد را پس از محاکمه‌ای کاملا مخفی در سحرگاه ۲۶ خرداد ۴۴ به شهادت رساند.

خون پاک این شهدا و سایر شهدای انقلاب اسلامی و استقامت و فداکاری ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) نظام طاغوتی ستمشاهی را ساقط کرد.

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره این شهدا فرمودند " به هر حال اینها ستارگان و برجستگان بودند که در راه خدا رفتند و این راه را انتخاب کردند و نتیجه حاکمیت اسلام در دوران سیطره کفر و استکبار بر عالم شد. این شهدای چهار گانه امانی، بخارایی، صفار هرندی، و نیک نژاد حقیقتا در دوران ظلمات، نور خدا بودند که درخشیدند فضا و دلها را روشن کردند و راه را به خیلی‌ها نشان دادند. "

حزب موتلفه اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهیدان محمدصادق امانی، محمد بخارایی، رضا صفار هرندی و مرتضی‌ نیک‌ نژاد و سایر یارانش را گرامی می‌دارد و امید دارد به برکت خون شهدا، راه آنان تا حکومت جهانی عدل و قسط امام زمان(عج) بر جهان، پر رهرو باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز