خبرگزاری کار ایران

محمد رضا عارف:

پیشرفت کشورها در گرو پیشرفت کارهای مردمی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۶۳

تفرقه به دست عده‌ای تندرو دنبال می‌شود ضمن اینکه برخی دیگر از کشورهای منطقه نیز با این مسئله روبرو هستند. می‌بینیم که تکفیری‌ها به بهانه دین و اسلام چه اقداماتی را انجام می‌دهند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه باید به اختلاف نظر احترام بگذاریم، گفت: اختلاف نظر می‌تواند انگیزه‌ای برای پیشرفت و تعالی کشور باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و خیریه شند‌آبادی‌های مقیم تهران ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اقدام شندآبادی‌ها برای افتتاح مجتمع فرهنگی را به فال نیک گرفت و گفت: این اقدام گویای انگیزه معنوی شندآبادی‌های عزیز است. ضمن اینکه باید بگویم شبستر نگین ارزشمند در تاریخ ایران بوده است و همواره می‌درخشد.

وی با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه و کلمه وحدت بود و این رمز در سه دهه گذشته موفقیت‌هایی را برای ما داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با وحدت کلمه و رهبری امام راحل در فرصت کوتاه به پیروزی رسید و مردم نقش تاثیرگذاری در این پیروزی داشتند و با رهبری امام این روند دنبال شد.

عارف با بیان اینکه دشمن از تفرقه امت اسلام سوءاستفاده می‌کند، افزود: خوشبختانه از آغاز پیروزی انقلاب این نکته(اختلاف مسلمین) مورد توجه امام راحل بوده است و تولد پیامبر اکرم(ص) در فاصله ۱۲ ربیع تا ۱۷ ربیع بهانه‌ای شد تا ما شعار وحدت را در دنیای اسلام سر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه محوریت در داخل کشور ارزش‌ها و قانون اساسی است، اضافه کرد: ما روی ارزش‌ها و قانون به عنوان میثاق ملی وحدت می‌کنیم و به اختلاف نظر احترام می‌گذاریم، چرا‌که اختلاف نظر می‌تواند انگیزه‌ای برای تعالی و پیشرفت کشور باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امیدواریم امت اسلام بتواند طعم وحدت را بچشد البته امروز با گرفتاری‌هایی روبرو شده است که در این راستا می‌توان به تفرقه و برادر‌کشی‌هایی که با انگیزه‌های دشمن دنبال می‌شود، اشاره کرد. این اقدام خسارت‌های بالایی را متوجه دنیای اسلام کرده است به طوری که اغلب کشورها با این مسئله روبرو هستند و هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنند.

عارف با اشاره به وضعیت کشور سوریه، ادامه داد: امروز ما برادرکشی را در سوریه می‌بینیم؛ تفرقه به دست عده‌ای تندرو دنبال می‌شود ضمن اینکه برخی دیگر از کشورهای منطقه نیز با این مسئله روبرو هستند. می‌بینیم که تکفیری‌ها به بهانه دین و اسلام چه اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: امیدواریم ما بتوانیم در داخل با وحدت کلمه پیشرفت کشور را دنبال کنیم و برای دیگران الگو باشیم، همچنین باید تلاش کنیم وحدت در میان امت اسلامی با اهداف مشترک دنبال شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تشکر از شندآبادی‌های مقیم تهران برای افتتاح مجتمع فرهنگی اظهار داشت: شما در چنین ایامی پایه‌گذاری اقدام خوبی شدید و با شناختی که از شندآبادی‌ها دارم، مطمئن هستم در کمتر از ۳۰ ماه این مکان به بهره‌برداری می‌رسد. قطعا این قبیل اماکن باعثافزایش همدلی و نزدیکی دل‌ها می‌شود و حتما خدمات ارزشمندی را به جوانان ارائه می‌دهد.

عارف تصریح کرد: مهمترین پیام در اینگونه فعالیت‌ها ضرورت همکاری و همدلی داوطلبانه در امور فرهنگی و خیریه است. توصیه من این است که این وحدت و همدلی را داشته باشید. وحدت مهمترین سرمایه است و باید آن را مراقبت و تقویت کرد.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت کشورها در گرو کار داوطلبانه و مردمی است، خاطرنشان کرد: در گذشته مبنای پیشرفت‌ها دولت‌ها بودند اما امروز نقش اصلی به عهده مردم است، از این رو مردم نقش کلیدی در پیشرفت جامعه دارند و دولت‌ها باید وظیفه حاکمیتی خود را انجام دهند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به اینکه نقش مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در دوران فعلی پررنگ شده است، اظهار داشت: در دین ما به فعالیت‌های نیکوکارانه و داوطلبانه تاکید شده است اما این شاخص در کشور وضعیت خوبی ندارند. ما در این زمینه رتبه ۹۱ را داریم و در ۲۰ کشور بزرگ دنیا نیز رتبه خوبی نداریم. رتبه ما ۱۲ است. از این رو در جمع‌بندی این مطلب باید بگویم که ما باید به امور خیریه و فعالیت‌های سازمان مردم‌نهاد توجه کنیم و دولت نیز راه‌های تسهیل ‌کارهای تشکل‌های خیریه را فراهم کند و مردم هم در این تشکل‌ها مشارکت داشته باشند.

عارف با بیان اینکه جایگاه تشکل‌های مردمی را مورد توجه قرار دهیم پیشنهاد داد ‌شبستری‌های مقیم تهران ‌فعالیت‌های خود را در قالب مستندی احصاء کنند که " این اقدام بدون شک مورد تشویق مردم قرار خواهد گرفت ".

گفتنی است پس از پایان سخنان محمدرضا عارف وی به همراه همسرش دکتر حمیده مروج و فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران کلنگ مجتمع فرهنگی شندآبادی‌های مقیم تهران را بر زمین زدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز