خبرگزاری کار ایران

رسولی در گفتگو با ایلنا:

عده ای در صدد برگرداندن فضای کشور به دوران احمدی‌نژاد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۱۸

مجلس سیاست راهبردی معینی در برخورد با دولت ندارد / جناح اصولگرا در قضاوت افکار عمومی و تاریخی مردم ایران به دلیل حمایت بی‌حد و حصر از آقای احمدی‌نژاد مسئول رسیدن کشور به شرایط ناگوار فعلی است و به همین دلیل به صورت شتاب زده و عکس العملی دچار رفتار متعارض در برخورد با دولت است.

عضو هیئت رئیسه بنیاد باران گفت: متأسفانه مجلس در تنظیم رابطه خود با دولت از سیاست راهبردی معین و ثابتی تبعیت نمی‌کند.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص احضارهای متعدد وزرا به مجلس اظهار داشت: مجلس نهم در برخورد با کابینه دولت از یک خط مشی ساده و سیاست راهبردی تبعیت نمی‌کند.

عضو هیئت رئیسه بنیاد باران در توضیح این مطلب افزود: این مجلس در مقایسه با مجالس گذشته و دولت‌های قبلی بیشترین نصاب از رأی اعتماد به وزرا را در کارنامه خود ثبت کرده است و از این حیثبه طور کلی همکاری و همراهی مناسبی با دولت از خود نشان داده است. هرچند در برخورد با وزرای آموزش و پرورش، آموزش عالی و ورزش مجلس سرسختی نشان داد، ولی در برخورد با سایر وزرا برخورد مثبتی داشته است درحدی که وزیری مثل وزیر کشور هیچ مخالفی در مجلس نداشت و وزیر اقتصاد دولت روحانی بالا‌ترین حدنصاب رأی را کسب کرد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه علی رغم اهتمام دولت به تکریم جایگاه مجلس در طی ۵ ماه گذشته که نقطه اوج این احترام را در تقدیم به موقع لایحه بودجه ۹۳ می‌توان مشاهده کرد و نحوه برخورد منطقی و قانون مدارانه آقای رئیس جمهور که خود فردی مجلسی بوده، متأسفانه طی یکی دو ماه اخیر شاهد رفتارهای متناقض با گذشته از سوی مجلس هستیم.

رسولی در توضیح این مطلب همچنین ادامه داد: چگونه است یک وزیر ظرف ۴ ماه دوره فعالیت از یک مجلس یک بار بالا‌ترین رأی اعتماد را می‌گیرد و همین وزیر یک بار دیگر از همین مجلس کارت زرد دریافت می‌کند.

وی گفت: بنابراین شواهد، به نظر بنده متأسفانه مجلس در تنظیم رابطه خود با دولت از سیاست راهبردی معین و ثابتی تبعیت نمی‌کند.

عضو هیئت رئیسه بنیاد باران با اشاره به موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات اخیر گفت: انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ به مذاق اکثریت اصولگرای نمایندگان مجلس خوش نیامده و این مجلس و بخصوص نمایندگان تندرو با مانع تراشی در مقابل دولت برخواسته از رأی مردم درصدد آن هستند که فضای کشور را به دوره آقای احمدی‌نژاد برگردانند درحالی که این رفتار نه تنها برای دولت هزینه‌آور است، بلکه به مصلحت آینده جناح اصولگرا و مجلسیانی هم که در آینده نزدیک بنا دارنداز مردم رأی بگیرند، نیست.

رسولی در پاسخ به این سوال که آیا این رفتار نمایندگان اصولگرا دست آویزی برای فراموش شدن کارنامه هشت ساله اصولگرایان است یا خیر؟، تصریح کرد: جناح اصولگرا در قضاوت افکار عمومی و تاریخی مردم ایران به دلیل حمایت بی‌حد و حصر از آقای احمدی‌نژاد مسئول رسیدن کشور به شرایط ناگوار فعلی است و به همین دلیل به صورت شتاب زده و عکس العملی، دچار رفتار متعارض در برخورد با دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز