خبرگزاری کار ایران

ترقی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخوردهای برخی نمایندگان کارشکنی در کار دولت تلقی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۲۲

نمایندگانی که برخورد تندی با دولت دارند و چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، احتمالا در انتخابات آینده مجلس رأی نخواهند آورد.

دبیر سیاسی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: هرچند باید دانست که شإن مجلس مراقبت و نظارت است. اکنون شأن این جایگاه توسط برخی نمایندگان رعایت نمی‌شود و نوع برخورد‌ها و ادبیات آنان تلقی کارشکنی را به ذهن مردم منتقل می‌کند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره چشم انداز وحدت اصولگرایان گفت: این چشم انداز وجود دارد، البته در مجلس در انتخابات چند دوره اخیر روال اینگونه بوده که ۵۰ درصد از نمایندگان تغییر می‌کنند. در واقع ۵۰ درصد نمایندگان یکبار مصرف شده‌اند. با توجه به این وضع می‌بایست وحدت اصولگرایان در بیرون از مجلس سامان یابد.

وی افزود: اصولگرایان شرایط دوره‌های مختلف انتخابات را بررسی کرده‌اند. اشکالات و نقص‌های موجود را که موجب عدم موفقیت در حوزه‌های انتخابیه گردیده مطالعه کرده‌اند و گزارشی از تحلیل و آسیب‌شناسی انتخابات گذشته را در ۳۸ بند که شامل آسیب‌ها و راهکار‌ها می‌باشد در قالب گزارشی تهیه و تدوین نمودند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت‌های اصولگرایان چند کانونه نشده است، گفت: این طور نیست که چند کانون تشکیل شده باشد، جلساتی جبهه‌ای منافاتی با تشکیل کانون مرکزی ندارند. جبهه‌ها به طور مجزا می‌توانند بحثو بررسی داشته باشند، اما محور اصلی برای وحدت جلسات حجت الاسلام و المسلمین تقوی است. چرا که خارج و فرا‌تر از جبهه‌ها شکل گرفته و هم ترکیب آن جمع و هم شخصیت خود ایشان در این امر موثر است.

ترقی در ادامه در خصوص اقبال مردم به نمایندگان اصولگرای فعلی در انتخابات آینده مجلس اضافه کرد: طبیعی است که رفتار مجلس تأثیر قابل توجهی در نتایج انتخابات آینده خواهد داشت. یکی از آثار این امر جابه جایی نمایندگان است. که در هر دوره مسئله بخشی از عملکرد‌های مشکل ساز با جابجایی نمایندگان حل می‌شود. اما در طی چند دوره اخیر به نظر می‌رسد خط کلی مجلس حفظ شده و در دوره آینده نیز احتمالا همین خط محفوظ خواهد بود.

ترقی ادامه داد: البته این امر احتمالا با تعدیل یک سوم از نمایندگان همراه خواهد بود که برخوردهای تندی با دولت داشتند و اصطلاحا چوب لای چرخ دولت گذاشته‌اند. به نظر می‌رسد که این عده در انتخابات بعدی رأی نخواهند آورد.

عضو حزب موتلفه اسلامی اعتدال واقعی در صورت نهادینه شدن را نیاز و ضرورت کشور دانست و افزود: از چنین روندی اصولگرایان نیز حمایت خواهند کرد، اما این امر نیاز به مراقبت از سوی دولت دارد تا فشار جریان‌های سیاسی در گزینش‌ها و برنامه ریزی‌ها دولت را از خط اعتدال خارج نکند. همانطور که آقای دکتر روحانی اشاره کردند به گونه‌ای نباشد که گروهی احساس پیروزی و گروهی احساس شکست کند. اگر این اصول رعایت شود، اصولگرایان حامی دولت روحانی خواهند بود.

ترقی تصریح کرد: برخی از افراد در مجلس بهانه‌های غیرمنطقی برای مخالفت خود دارند و این مخالفت‌ها از استدلال و منطق کافی و کامل برخوردار نیستند. این‌ها را نباید به حساب رفتارهای درست مجلس گذاشت. این‌ها رفتارهایی است که بدون تردید اثرات منفی در نگاه مردم نسبت به مجلس برجای خواهد گذاشت.

وی افزود: کسی که از حق خود بیش از حد استفاده می‌کند به قول آقای لاریجانی عکس العمل منفی ایجاد خواهد کرد. هرچند باید دانست که شإن مجلس مراقبت و نظارت است. اکنون شأن این جایگاه توسط برخی نمایندگان رعایت نمی‌شود و نوع برخورد‌ها و ادبیات آنان تلقی کارشکنی را به ذهن مردم منتقل می‌کند.

ترقی با بیان اینکه دولت هم نباید به دنبال عناصر مطیع و تابع در مجلس باشد، اظهار داشت: این شرایط موجود در مجلس باید تعدیل شود تعدیل این شرایط هم بر عهده ریاست مجلس است، هم نیازمند هوشیاری نمایندگان و هم تلاش نخبگان که دارای نفوذ و اعتبار هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان با تأکید براینکه دولت هم باید از بهانه دادن به نمایندگان پرهیز کند، گفت: نباید حساسیت‌های مجلس را به گونه‌ای تحریک کنیم که به سمت اختلاف قوا برویم. باید کاری کرد که دولت راه خود را بدون چالش و تنش طی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز