خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

برخی در صدد سنگ‌اندازی علیه نظام هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۶۳

موعظه و توصیه اخلاقی بر دل‌های پاک و آماده می‌نشیند و در انسان‌هایی که ظرفیت پذیرش معارف قرآن و اهل‌بیت‌(ع) را ندارند، اثری ایجاد نمی‌کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی، ‌ پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی ورزشکاران شهرستان قرچک، با اشاره به عظمت ولایت امیرالمومنین(ع)، اظهار داشتند: آیه اکمال دین در توصیف ولایت‌ امام علی‌(ع) است و این مسئله نشان دهنده اوج جایگاه و عضوت آن حضرت است.

به گزارش ایلنا، وی در ادامه صبر و ادب را از ویژگی‌های شاخص امام علی‌(ع) برشمرد و خاطرنشان کردند: صبر و ادب سراسر وجود امام علی‌(ع) را در بر گرفته بود و همین امر سبب می شد که به احترام پیامبر‌(ص) در حضور ایشان، لب به سخن نمی‌گشودند؛ به طوری که تمامی خطبه‌های امیرالمومنین(ع) بعد از رحلت رسول اکرم(ص) ایراد شده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی، مقام امام علی‌(ع) را به گونه‌ای توصیف کرد که کسی جز خدا و پیامبر(ص) یارای شناخت آن را ندارد، ابراز داشتند: امام علی‌(ع) با تمام سجایای اخلاقی و برجستگی‌ها معنوی در مقام موعظه، خود را نیز مورد خطاب قرار می‌دهند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در ادامه فطرت پاک را سبب رشد روحیه معنوی در انسان دانسته و تصریح کردند: موعظه و توصیه اخلاقی بر دل‌های پاک و آماده می‌نشیند و در انسان‌هایی که ظرفیت پذیرش معارف قرآن و اهل‌بیت‌(ع) را ندارند، اثری ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به آیه «وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَی یَدَیْهِ…(فرقان / آیه ۲۷)»، یادآور شدند: ظالم در این آیه معنای مطلق دارد و هر ظلمی را شامل می‌شود اعم از ظلم به مردم، ظلم به خدا، ظلم به نفس و…، پس انسان باید با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت‌(ع) از خطرات این دنیا به سلامت گذر کند.

ویاخلاص در عمل را سبب یاری خداوند به فرد مخلص معرفی کرد و یادآور شدند:: هرکس برای خدا کار کند، خداوند هم او را یاری می‌کند؛ در نظام جمهوری اسلامی عده بیشماری مخلصانه در حال خدمت و پاسداری از نظام مقدس اسلامی می باشند، اما برخی در صدد سنگ‌اندازی علیه نظام هستند.

آیت الله علوی گرگانی در پایان با اشاره با تاکید بر لزوم انس با قرآن، تصریح کردند: قرآن کریم هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و معارف آن هر روز که می‌گذرد، تازه‌تر می‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز