خبرگزاری کار ایران

پناهیان:

باید بخشی از صادرات روحیه انقلابی را دوباره به مملکت برگردانیم

کد خبر : ۱۳۵۳۵۲

زمانی نام امام حسین(ع) محل اتحاد شیعه و سنی بود. نباید کاری کنیم کلام ایشان محل اختلاف گردد. باید نگاه جهانی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان خواستار بازگشت روحیه انقلابی به کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در مراسم بزرگداشت سردار شهید احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وشهید حسان اللقیس گفت: تناسب این دو شهید تناسب معنی داری است. شهید کاظمی انقلابی بودن را پس از انقلاب و دفاع مقدس در خود حفظ کرد. این ارزش بالایی است که روحیه انقلابی را در فضای روزمره حفظ کنیم و شهید حسان اللقیس نماد و نماینده صدور همان روحیه انقلابی است که فرزندان امام(ره) خلق کردند.

وی افزود: ما چاره‌ای نداریم جز آنکه بخشی از صادرات روحیه انقلابی را دوباره به مملکت برگردانیم. باید از صاحبان این روحیه انقلابی در خارج از کشور درس بگیریم.

وی در ادامه به تمسک انقلابیون لبنان و دیگر کشورهای اسلامی به روحیه انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: از حجاب دختران لبنانی و مراسم حجاب‌گذاری تا دیگر مسائلی که هر روز در سوریه و عراق رخ می‌دهد می‌توان دید که پیام انقلاب اسلامی در این کشورها هر لحظه در حال رشد و تقویت است. ما اگر بتوانیم قطعاتی از این روحیه را بگیریم و به مملکت برگردانیم قدر امام(ره) و شهدا را بیشتر خواهیم دانست.

پناهیان با تصریح اینکه در این خصوص سکوت زشتی در مملکت ما برقرار شده، ادامه داد: کجا و چگونه می‌توانیم به جوانانی که در کوران انقلاب نبودند و جنگ را ندیدند روحیه آن روزگار را نشان دهیم. جز در تجلی گاه این سخنان در رفتار شهید کاظمی و شهید حسان اللقیس. وصیت نامه شهدای آنها امتداد همان وصیت نامه شهیدان است که امام(ره) می‌گفتند ره صد ساله را یک شبه طی کردند.

وی افزود: انقلاب ما باقی می‌ماند به دلالت شهیدانی مانند شهید کاظمی بعد از مدتی غیرانقلابی نشدند. باید زندگی ما مشمول این شهیدان باشد. پاسداشت یاد این شهدا باید بیشتر در این رسانه‌ها تقویت شود. هنوز یک فیلم جهانی برای شهدای انقلاب نداریم که بتواند ماهیت انقلاب را نشان دهد. آنقدر این کارها انجام نشد تا اینکه انقلابیون قلابی درست کردیم. انقلابیونی که الله اکبر می‌گویند و سر بی‌گناه می‌برند. الله اکبر می‌گویند و عملیات تروریستی انجام می‌دهند.

سخنران مراسم بزرگداشت شهید کاظمی و شهید اللقیس اضافه کرد: انشاء الله خطر تکفیری‌های الحادی به مبدأشان یعنی صهیونیسم جهانی بازگردد. امروز اگر صدای الله اکبر را بشنود می‌گویند تروریسم‌ها آمدند از بس که ما در انجام مسئولیت کوتاهی کرده‌ایم. به نام عملیات شهادت‌طلبانه جوان معصوم عزادار را از درون دسته سید‌الشهدا بیرون می‌کشند و سرمی‌برند.

وی افزود: زمانی نام امام حسین(ع) محل اتحاد شیعه و سنی بود. نباید کاری کنیم کلام ایشان محل اختلاف گردد. باید نگاه جهانی داشته باشیم. عملیات تکفیری‌ها نشانه مردم روحیه انقلابی در جامعه ماست.

پناهیان در پایان مسئولان فرهنگی را به ممارست در انجام مسئولیت‌های فرهنگی فراخواند و گفت: نباید به گونه‌ای باشد که کسی مسئولیت بپذیرد و کاری برای انقلابی‌گری نکند.

گفتنی است، در این مراسم اعضای خانواده شهید کاظمی، شهید حسان اللقیس، جمعی از فرماندهان دفاع، جمعی از رهبران جهادی فلسطین و لبنان و همچنین سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز