خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در روسیه:

با برنامه ریزی اصولی و براساس واقعیت می توان مشکلات را برطرف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۱

با توجه به نگاه بین المللی دولت تدبیر و امید و سیاست خارجی رئیس جمهور بسیاری از این مشکلات در آینده برطرف خواهد شد.

سفیر ایران در روسیه ناکارآمدی تصمیمات، شتاب زدگی، نداشتن تخصص و اعمال تحریمها را از عوامل مشکلات اقتصادی امروز دانست و گفت: با برنامه ریزی اصولی و صحیح براساس واقعیت و کارشناسی می توان مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در جلسه شورای اداری نهاوند که با حضور استاندار در فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود، گفت: نقش روسیه در مناسبات ایران، ویژه است و در مدت زمانی که اکثر کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد مشکل برای جلوگیری از پیشبرد اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بودند، روسیه همواره به عنوان حامی ایران اسلامی بوده است.

وی مهمترین چالش و کوتاهی در سال های گذشته را در حوزه فرهنگ عنوان کرد و گفت: ما در حوزه فرهنگ و آموزش یک کشور صاحب نام و غنی با داشته های فراوان هستیم اما تاکنون بنا به دلایلی نتوانسته ایم از ظرفیت و مولفه های فرهنگی خود به طور کامل و صحیح استفاده کنیم.

سنایی تصریح کرد: ما نباید مشکلات و کمبودها را فراموش و نادیده محسوب کنیم اما مشکلات و کمبودها هم نباید موجب شوند دستاوردها و موفقیت های بزرگ ۳۰ سال گذشته را فراموش کنیم.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه همدان از گسترش مناسبات ایران با روسیه بهره مند خواهد شد، یادآور شد: در حوزه اقتصاد کشور در شرایط موجود با عملکرد گذشته مسئولان دچار مشکلات و گرفتاری هستیم که بنده معتقدم با یک دیپلماسی قوی و بهتر، برنامه ریزی اصولی و صحیح بر اساس واقعیت و نظارت و کارشناسی در سال های گذشته، می توانستیم شرایط بهتری داشته باشیم.

سنایی ناکارآمدی بعضی طرح ها و تصمیمات، عدم مدیریت صحیح و شتاب زدگی و نداشتن تخصص و اعمال تحریم های ظالمانه را مهمترین دلایل به وجود آمدن مشکلات اقتصادی کشور در سال های گذشته بیان و اظهار کرد: با توجه به نگاه بین المللی دولت تدبیر و امید و سیاست خارجی رئیس جمهور بسیاری از این مشکلات در آینده برطرف خواهد شد.

وی افزود: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران قرار نیست بر فروش و صادرات نفت متکی باشد و مسئولان باید با توسعه و پیشرفت در زمینه های دیگر، اقتصاد و درآمد کشور را از فروش و صادارت نفت بی نیاز کنند.

سنایی با یادآوری برخی پیشنهادهای رئیس جمهور برای فعالیت در هیات دولت و برخی سازمان های مهم، تصریح کرد: بنای خروج از نمایندگی را نداشتم و موضوع سفارت را هم دنبال نکردم و آن را به تقدیر سپردم و در نهایت این ماموریت بر من تکلیف شد اما نهاوند را فراموش نخواهم کرد و در پیگیری ها برای این شهرستان آن‌چنان که مجلس از بنده خواسته است، وقت خواهم گذاشت.

سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، روز یکشنبه با حضور در همدان به همراه استاندار در شورای اداری شهرستان نهاوند، حضور یافت و مورد تقدیر استاندار و مدیران و مردم این شهرستان به پاس خدماتی که به نهاوند داشته است، قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز