خبرگزاری کار ایران

فرامرزیان در نشست مشترک احزاب و دولت:

وزارت کشور در ۸ سال گذشته وظیفه خود را در قبال احزاب انجام نداد

کد خبر : ۱۳۳۸۹۳

وزارت کشور به عنوان متولی اصلی احزاب باید نقش خود را ایفا کند، نه اینکه در حوزه‌های دیگر به نام وزارت کشور تداخل ایجاد نماید‌.

نماینده انجمن روزنامه‌نگاران ایران تاکید کرد: وزارت کشور به عنوان متولی اصلی احزاب باید نقش خود را ایفا کند، نه اینکه در حوزه‌های دیگر به نام وزارت کشور تداخل ایجاد نماید‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ژاله فرامرزیان نماینده انجمن روزنامه نگاران ایران در نشست مشترک احزاب و وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور آنچنان که باید در ۸ سال گذشته وظیفه خود را در قبال احزاب انجام نداد، تصریح کرد: در این ۸ سال جایگاه و رویکرد احزاب سیاسی از سوی وزیر کشور تعریف شده نبود هم اکنون انتظار ما این است که رویکرد کاملا قانونی در این رابطه صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور به عنوان متولی اصلی احزاب باید نقش خود را ایفا کند، نه اینکه در حوزه‌های دیگر به نام وزارت کشور تداخل ایجاد نماید، گفت: ‌ باید نگاه مناسب توسعه سیاسی به احزاب کشور صورت وجود داشته باشد.

فرامرزیان اتفاقاتی را که در ارتباط با انجمن روزنامه‌نگاران ایران اتفاق افتاد غیرقانونی خواند و گفت: همچنین تهدیدات و ممانعاتی که برای مجامع آن صورت گرفت و مکاتبات غیرقانونی باعثمی‌شود آنچنان که باید یک تشکل سیاسی به درستی نقش آفرینی نکند.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون احزاب به عنوان مطالبه احزاب از وزارت کشور تصریح کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم این اصلاحیه از جانب احزاب عضو و درگیر صورت بگیرد تا فرآیند جدیدی برای اصلاح قانون احزاب پیگیری شود، این اصلاحیه نه تنها مشکلات قانون قبلی را نداشته بلکه باید نواقص آن را نیز رفع کند.

نماینده انجمن روزنامه نگاران ایران با بیان اینکه خانه احزاب در یک پروسه قانونی می‌تواند رویکرد مدیریتی درستی را بکار گیرد، عنوان کرد: در ۸ سال گذشته این خانه مورد بی‌مهری قرار گرفت و امیدواریم در این مسیر با رعایت حرمت گذشته، خانه احزاب به رسمیت شناخته شده و انتخابات جدیدی صورت بگیرد.

فرامرزیان با استقبال از برگزاری نشست‌های دیگراحزاب با وزارت کشور یادآور شد: امیدواریم نگاه توسعه طلبانه سیاسی به احزاب شرایط جدیدی را برای این تشکل‌ها در کشور ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز