خبرگزاری کار ایران

درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:

اصولگرایان باید دامن خود را از جریان افراطی تطهیر کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۴۶

اصلاح‌طلبان این دولت را از خود می‌دانند / معتقدم هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان باید در عرصه رقابت به وحدت دست پیدا کنند تا در جریان انتخابات، دو جریان اصیل و شناسنامه‌دار حضور داشته باشند / معلوم نیست اصولگرایان بتوانند به اجماع دست پیدا کنند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصولگرایان برای رسیدن به اجماع باید دامن خویش را از جریان افراط‌گرایان تطهیر کنند، تاکید کرد: در صورتی که جریان اصولگرا وضعیت خویش را با گروه‌های تند و افراطی مشخص نسازد، هیچ گاه به جمع‌بندی و همگرایی دست پیدا نمی‌کند و در آینده دچار افتراق‌های شدیدتری نیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، رسیدن به اجماع و وحدت در میان جریان‌های سیاسی را امر مبارکی دانست و اظهار داشت: معتقدم هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان باید در عرصه رقابت به وحدت دست پیدا کنند تا در جریان انتخابات، دو جریان اصیل و شناسنامه‌دار حضور داشته باشند و این در این صورت انتخابات هم تاثیرگذارتر و جدی‌تر برگزار خواهد شد.

مشاور امور روحانیت رئیس جمهور دولت اصلاحات در خصوص فعالیت‌های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت و اجماع در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه اصولگرایان بتوانند به اجماع دست پیدا کنند معلوم نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر به فضای درونی اصولگرایان توجه کنیم مشاهده خواهیم کرد که به دلیل تکثر طیف‌هایی که درون آنها وجود دارد و این تکثر همراه با تفاوت نگاه‌های سیاسی متضادی نیز همراه است و به همین دلیل رسیدن به اجماع و وحدت در میان آنها کار سخت و نشدنی است.

درایتی با بیان اینکه اصولگرایان برای رسیدن به اجماع باید دامن خویش از جریان افراط‌گرایان تطهیر کنند، تاکید کرد: در صورتی جریان اصولگرا وضعیت خویش را با گروه‌های تند و افراطی مشخص نسازد، هیچ گاه به جمع‌بندی و همگرایی دست پیدا نمی‌کند و در آینده دچار افتراق‌های شدیدتری نیز خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان هم مانند هر گروه سیاسی دیگری فعالیت‌های خویش را آغاز کرده است و فعلا مباحثی درباره چگونگی حضور و شرایط فعلی مطرح است.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود با شروع بحث‌های انتخاباتی دولت و اصلاح‌طلبان از یکدیگر جدا می‌شوند، اظهار داشت: این تحلیل‌ها کاملا غلط و توهم است و اگر اصولگرایان بخواهند با این توهمات جلو بروند، دچار اشتباه‌های استراتژیکی مانند اشتباه انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند.

مشاور امور روحانیت رئیس جمهور دولت اصلاحات ادامه داد: میان دولت و نیروهای اصلاح‌طلب همگرایی وجود دارد و چون اصلاح‌طلبان این دولت را از خود می‌دانند این همگرایی از بین نمی‌روند.

درایتی با بیان اینکه هر گروهی که از انسجام بیشتری برخوردار باشد، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد؛ گفت: شانس اصولگرایان برای رسیدن به انسجام کمتر از اصلاح‌طلبان است و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از انسجام بهتری برخوردار باشند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: متاسفانه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات دارای مشکلاتی هستند که ناشی از مشکلاتی است که دولت سابق برای تمامی نیروهای سیاسی بالاخص اصلاح‌طلبان ایجاد کرد که باید این مشکلات برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز