خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس‌جمهور:

با تخلفاتی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، برخورد می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۲۹

اگر واگذاری فعالیت‌های استاندارد رنگ و بوی عدم نظارت و تخطی از قانون به خود بگیرد، با ادامه برون‌سپاری مخالفت می‌کنیم.

معاون اجرایی رییس‌جمهور اظهار کرد: اگر واگذاری فعالیت‌های استاندارد رنگ و بوی عدم نظارت و تخطی از قانون به خود بگیرد، با ادامه برون‌سپاری مخالفت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در مراسم معارفه رییس جدید سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان ملی استاندارد باید در برون‌سپاری فعالیت‌های خود به بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، دقت و نظارت کافی داشته باشد و قانون را مبنای عملکرد خود در این حوزه قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی کالا انجام برخی از فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد را بر عهده دارند که انتظار می‌رود نظارت بر نحوه فعالیت این واحدها از سوی سازمان استاندارد افزایش یابد.

شریعتمداری با بیان اینکه " اگر واگذاری فعالیت‌های استاندارد، رنگ و بوی عدم نظارت و تخطی از قانون به خود بگیرد، با ادامه برون‌سپاری مخالفت می‌کنیم "، افزود: سازمان ملی استاندارد سازمانی نظارتی است که عملکرد آن مستقیماً بر سلامت و رفاه زندگی مردم سر و کار دارد و این سازمان نیز همانند سایر دستگاه‌های نظارتی کشور همواره تحت فشار تهدید و تطمیع قرار دارد و این واقعیتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور اضافه کرد: امروز همه دنیا برای افزایش رفاه و تضمین سلامت افراد از قوانین استاندارد بهره می‌گیرند و از این قوانین در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. وقتی از درج نشان استاندارد بر روی کالایی صحبت می‌شود به این معناست که آن محصول از حداقل شرایط برای حفظ سلامت مردم و کسب رضایت آنها برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه " سازمان ملی استاندارد باید قانون را مبنای عملکرد خود قرار دهد و با هر اقدامی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد بدون هیچ اغماضی برخورد کند "، افزود: جای تأسف دارد که امروز در مواد غذایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، مواد سمی و تهدید کننده سلامت مردم وجود دارد و با وجود اینکه بیش از ۳۰ سال از شروع فعالیت محققان کشور در بحثکنترل سموم در روند تولید برخی مواد اولیه خوراکی می‌گذرد، هنوز توفیفات چندانی در این زمینه حاصل نشده است.

شریعتمداری اضافه کرد: بدیهی است ایجاد امنیت غذایی کشور در گرو افزایش تولیدات دامی و کشاورزی است اما اگر افزایش تولید با نظارت‌های استاندارد همراه نباشد، این روند نتیجه‌ای جز تهدید سلامت مردم و افزایش بیماری در جامعه را به همراه نخواهد داشت.

معاون اجرایی رییس‌جمهور همچنین گفت: تولید انبوه پروتئینی که انواع سموم و آفت را در خود جای داده است، حتی اگر زمینه خودکفایی کشور در این حوزه را ایجاد کند، باید متوقف شود؛ چراکه مصرف آن خطری جدی برای سلامت مردم را محسوب می‌شود.

وی بر لزوم برخورد با متخلفان در حوزه سلامت جامعه اظهار کرد: اگر تخلفات در حوزه‌هایی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، اتفاق بیفتد، ساکت نمی‌نشینیم و برای برخورد با متخلفان اقدامات عملی انجام خواهیم داد.

شریعتمداری در پایان گفت: برای این که بتوانیم استاندارهای مناسبی در کشور تدوین کنیم، بخش خصوصی باید به بخش دولتی کمک کند و با تزریق منابع مالی و معرفی متخصصان این حوزه زمینه را برای تسریع و گسترش کمی و کیفی سازمان استاندارد فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز