خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دشمنان با همسویی وهابیت هدفی جز ایجاد اختلاف مذهبی بین مسلمانان ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۲۳

همانگونه که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با دفاع از خاک وطن و پاسداری از دین اسلام، اجازه کوچکترین تعرضی را به دشمنان نداد امروز هم کوچکترین تعرض دشمن به خاک میهن را نمی‌پذیرد.

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حیله دشمنان در منطقه گفت: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس از دین و خاک میهن صیانت کردیم امروز نیز اجازه تعرض به دشمن نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان نائین با اشاره به آیه ۳۲ سوره توبه گفت: باید همیشه آماده مبارزه با دشمن باشیم و بدانیم که هیچ‌گاه دشمن از خصومت با مسلمانان دست بر نمی‌دارد و در زمان‌های گوناگون با اشکال متفاوتی به جنگ با مسلمانان می‌پردازد.

وی با ذکر برخی از آیات قرآن کریم به ایستادگی نبی مکرم اسلام در مقابل آزار و اذیت مشرکان اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم تحمل انواع آزار و اذیت‌هایی که پیامبر از سوی مردم مشرک متحمل شدند و دست برنداشتن ایشان از رسالت الهی را یاد‌آور می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم دعوت مردم از سوی پیامبر اسلام به توحید و یگانه پرستی را مورد توجه قرار داد و گفت: با وجود اینکه پیامبر در این راه بسیار دلسوزانه گام برمی‌داشت ولی مردم ناسپاس، محبت‌های ایشان را با سنگ و خاکستر پاسخ می‌دادند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین نمونه روشنی از جنایت امتی است که اجر رسالت پیامبر را با بریدن سر فرزندانش پاسخ دادند و اینان همان کسانی بودند که آرزوی شفاعت پیامبر را نیز داشتند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه شفاعت نبی مکرم اسلام شامل حال جنایتکاران نمی‌شود، عنوان کرد: این‌ها نباید انتظار داشته باشند در مقابل جنایتی که بر خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت داشتند پیامبر گرامی اسلام از ایشان در قیامت شفاعت کند.

وی ماجرای بدر را مورد توجه قرار داد و گفت: جنایتکاران پس از شهادت امام حسین(ع) در کربلا به این اقدام ناشایست و پلید خود افتخار کرده و آن را به یکدیگر تبریک گفتند و سپس این عمل غیرانسانی خود را تقاص جنگ بدر نامیدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تحرکات دشمنان علیه جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: مردان حق هیچ‌گاه آغازگر جنگ نیستند و به همین دلیل، دشمنان در تلاش هستند نظام جمهوری اسلامی در منطقه آغازگر جنگ باشد تا خلاف این مسئله را در منطقه به اثبات برسانند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: همانگونه که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با دفاع از خاک وطن و پاسداری از دین اسلام، اجازه کوچکترین تعرضی را به دشمنان نداد امروز هم کوچکترین تعرض دشمن به خاک میهن را نمی‌پذیرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: دشمنان با همسویی وهابیت جنایتکار دست به کشتار شیعیان می‌زنند و در این کار هدفی جز ایجاد اختلاف مذهبی بین مسلمانان ندارند.

وی به وظیفه اصلی مسلمانان در مقابل دشمن و حیله‌های آنان اشاره کرد و ادامه داد: با آگاه کردن مردم جامعه نسبت به توطئه‌های دشمنان به‌ویژه وهابیت که دست نشانده دشمن است می‌توان توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تبیین دلیل خانه‌نشینی حضرت علی(ع) اظهار داشت: بی‌بصیرتی مردم، شرایط را برای خانه‌نشینی حضرت امیرالمومنین(ع) در ۲۵ سال متوالی به صورت ناحق فراهم کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر مظلومیت شیعه در طول تاریخ خاطرنشان کرد: این مسئله نباید موجب شود که از حق خود کوتاه بیاییم زیرا دشمن می‌خواهد چراغ هدایت را خاموش کند ولی خداوند این نور را گسترش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز