خبرگزاری کار ایران

با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده؛

رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت پایان یافت

کد خبر : ۱۳۰۸۲۵

انواع راکت‌ها و بمب‌های هوشمند هدایت شونده سبک و سنگین، سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی بهینه‌سازی شده، تجهیزات رزمی بومی و تولید شده توسط یگان‌های جهاد خودکفایی نیروهای مسلح و دستاوردهای جدید رزم هوایی در این رزمایش بزرگ مورد آزمایش و تست عملیاتی قرار گرفتند.

چهارمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش ظهر امروز - شنبه - با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده و با موفقیت کامل پایان یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر خلبان حسین چیت فروش، سخنگوی رزمایش هوایی فداییان ولایت ۴ با اعلام خبر فوق گفت: در این رزمایش بزرگ که با شرکت کلیه پایگاه های شکاری نیروی هوایی ارتش با محوریت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس برگزار شد، بار دیگر اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: انواع راکت‌ها و بمب‌های هوشمند هدایت شونده سبک و سنگین، سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی بهینه‌سازی شده، تجهیزات رزمی بومی و تولید شده توسط یگان‌های جهاد خودکفایی نیروهای مسلح و دستاوردهای جدید رزم هوایی در این رزمایش بزرگ مورد آزمایش و تست عملیاتی قرار گرفتند.

امیر چیت‌فروش با اشاره به تغییر شرایط آب و هوایی در روزهای پایانی رزمایش گفت: الحمدلله کلیه برنامه‌های پروازی توسط انواع جنگنده های شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین و پروازهای تاکتیکی گشت و شناسایی دریایی بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده و در ساعت مقرر با موفقیت به پرواز درآمدند و اهداف هوایی متحرک و نیز اهداف زمینی مورد نظر در جزایر جنوب خلیج فارس و منطقه عمومی رزمایش را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

سخنگوی رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت ۴ تصریح کرد: همزمان با برگزاری این رزمایش هوایی، کارشناسان و ناظرانی از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد فرماندهی ارتش و ستاد نیروی هوایی بر کلیه مراحل رزمایش اعم از موج اول که مرحله شناسایی و دریافت اطلاعات رزمی و موج دوم که مرحله رزمی و اصلی رزمایش بود، نظارت داشتند و این روند تا پایان موج سوم رزمایش که مرحله انقال تجهیزات و بازگشت یگان های پروازی به پایگاه های خود می باشد، ادامه دارد.

وی افزود: الحمدلله نتیجه رزمایش از آنچه که ما در اهداف کلی خود پیش‌بینی کرده بودیم فراتر بود و دستاوردهای ارزشمندی برای مجموعه نیروی هوایی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به همراه داشت.

وی در پایان از سایر نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، قرارگاه تاکتیکی رزمایش، فرماندهان، خلبانان پیشکسوت و جوان و کادرهای پروازی و فنی شرکت کننده در رزمایش و کلیه مسئولان، ناظران، کارشناسان و رسانه های حاضر در منطقه رزمایش که در شرایط نامتعارف آب و هوایی با صلابت و اقتدار مأموریت های خود را با موفقیت انجام دادند تقدیر و تشکر کرد و افزود: پیام رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، امنیت، صلح و دوستی با کشورهای منطقه و اعلام آمادگی رزمی این نیرو در هر زمان و شرایطی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز