خبرگزاری کار ایران

در ادامه حضور در اقیانوس هند؛

ناوگروه بیست و هشتم نداجا در کشور سریلانکا پهلو گرفت

کد خبر : ۱۳۰۴۵۸

نیروی دریایی با اعزام زیردریایی های خود به اقصی نقاط آبهای آزاد و تسلط بر فناوریهای پیچیده این یگان های شناور توانسته است صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشد.

امیر دریادار دوم جره از پهلوگیری ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر کلمبو کشور سریلانکا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریاداردوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه بیست و هشتم این نیرو متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی یونس و یک فروند بالگرد ۲۱۲ در ادامه اجرای ماموریت خود در خاور دور بعد از بندر بمبئی صبح امروز در بندر کلمبو کشور سریلانکا پهلو گرفت.

وی با بیان اینکه شرق اقیانوس هند برای ما حائز اهمیت است، افزود: بندر کلمبو یکی از بنادر مهم در مسیر ترانزیت دریایی به سمت خاور دور و کشورهای شرق آسیا بوده و کشور سریلانکا یکی از کشورهای عضو حوزه اقیانوس هند محسوب می شود.

دریاداردوم جره در ادامه با تأکید بر ارتقاء چشمگیر سطح توانمندی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروی دریایی با اعزام زیردریایی های خود به اقصی نقاط آبهای آزاد و تسلط بر فناوریهای پیچیده این یگان های شناور توانسته است صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشد کما اینکه امروز حضور زیردریایی یونس در آبهای شرق اقیانوس هند نماد اقتدار دریایی ارتش ایران است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: ناوگروه بیست و هشتم با پیمودن بیش از ۲۲۰۰ مایل دریایی، تاکنون توانسته است ضمن اسکورت ۱۲ فروند کشتی تجاری، ۶۴ فروند یگان نظامی شناور و پروازی فرامنطقه ای را شناسایی و رهگیری کند.

گفتنی است پیش از این، ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر، ضمن اعلام آمادگی برای پاسخ به درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری پاکستانی، یک کشتی لیبریایی را که عازم بندر فوجیره امارات بود را از چنگ دزدان دریایی نجات داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز