خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

اجرای امر به معروف و نهی از منکر ضامن برپاداشتن همه فرایض اسلامی است

کد خبر : ۱۲۵۹۶۷

نماینده ولی فقیه در ارتش امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: جامعه برای رسیدن به سعادت می بایست به وظایف خود در قبال این دو فریضه مقدس به درستی عمل کند چراکه انحراف از این مسیر باعثجایگزین شدن هنجارهای غلط به جای هنجارهای صحیح و در نهایت تباهی جامعه خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: توجه و اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عاملى است که در نهایت موجب اصلاح جامعه می شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، صبح امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر یگان‌های ارتش در منطقه جنوب شرق که به میزبانی لشکر۸۸ زاهدان برگزار شد طی سخنانی هدف از برگزاری این گونه همایش ها را توجه دادن به شیو های گوناگون تهاجم فرهنگی و راه های مقابله با آن دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه فرایض اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر فردی در برابر اجرای این فرضه دینی احساس مسئولیت‌کند، اظهارداشت: برای این کار ابتدا می‌بایست این فریضه را از کوچکترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده شروع کرد، چراکه سالم ماندن اعضاء خانواده در نهایت باعثبوجود آمدن جامعه‌ ای پاک خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: جامعه برای رسیدن به سعادت می‌بایست به وظایف خود در قبال این دو فریضه مقدس به درستی عمل کند، چراکه انحراف از این مسیر باعثجایگزین شدن هنجارهای غلط به جای هنجارهای صحیح و در نهایت تباهی جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به شیوه‌های گوناگون امربه معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: برای دوام و اثر گذاری بهتر فریضه امربه معرروف و نهی از منکر باید آمران به معروف و ناهیان از منکر طوری رفتار و عمل کنند که مردم آنان را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس تذکر لسانی را لازمه استمرار این فریضه عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و منطقی امر به معروف و نهی از منکر باعثبیمه شدن جامعه اسلامی در مقابل انواع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد چراکه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست و در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأثیرگذار است.

وی ترویج روحیه تعبد، اخلاص، تقوا و ساده زیستی را از وظایف آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و تصریح کرد: بی اعتنایی به خواهش های نفسانی و طمع و همچنین دوری از نفع طلبی از دیگر مواردی است که باید توسط این عزیزان مورد توجه قرار گیرد.

حجت اسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان این نکته که امروز بحمدالله در کنار روحانیت شاهد حضور چهره های فرهنگی و معنوی بسیار موثری در رأس آجا هستیم افزود: شرکت بیش از ۸۰۰۰تن از کارکنان آجا در مراسم اعتکاف نشان از موثر بودن تلاش های عزیزانمان در عرصه فرهنگی است که بخش عمده ای از آن بردوش فرماندهان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به فعالیت های قرآنی در ارتش پرداخت و در این باره خاطرنشان کرد: امروز، ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در داخل نیروهای مسلح کشور بلکه در خارج از کشور و حتی در بین ارتش‌های کشورهای اسلامی در ترویج فرهنگ قرآنی، حرفهایی برای گفتن دارد و این مایه مباهات و افتخار ارتش است.

وی در پایان این افتخارات را از برکت توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جهت ارتقای اخلاق و معنویت در ارتش دانست و تصریح کرد: اگر قرآن بر دل ما بنشیند، دیگر خبری از جرم، تخلف و اختلاف در سطح جامعه نخواهد بود و در نهایت جامعه در سایه وحدت به کمال واقعی خواد رسید.

گفتنی است در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح، آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و همچنین مولوی سلامی، نماینده مردم استان در خبرگان رهبری برگزار شد، از جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر آجا تقدیر بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز