خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفتگو با ایلنا:

تحقق وعده‌های دولت، اجماع اصولگرایان را غیرممکن می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۱۴

پیش‌بینی محتمل این است که پیروزی مجلس از آن اصلاح طلبان خواهد بود و اصولگرایان و به خصوص اصولگرایان افراطی در مجلس آینده در اقلیت خواهند بود.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: اگر دولت بتواند به وعده‌هایی که به مردم داده است؛ جامه‌ی عمل بپوشاند باتوجه به شکافی که درحال حاضر در بین اصولگرایان وجود داد، این شکاف ادامه پیدا خواهد کرد و اجماع اصولگرایان را نه تنها دور از دسترس‏، بلکه غیرممکن می‌کند.

آذر منصوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در آسیب‌شناسی فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان اظهار داشت: نحوه حضور اصولگرایان در انتخابات آینده می‌تواند به چند عامل بستگی داشته باشد که یکی از این عوامل بر میزان توفیق دولت در تحقق وعده‌هایی که به مردم داده، مبتنی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هر اندازه که دولت از پایگاه اجتماعی مردم فاصله بگیرد، اصولگرایان در زمینه ورود به صحنه انتخابات و رسیدن به اجماع با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود‏ اما چنانچه دولت در عمل به وعده‌هایی که به مردم داده؛ موفق عمل کند‎، اصولگرایان مجبور خواهند شد که با رویکردی کاملا ایجابی در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: ورود به عرصه انتخابات با رویکردی ایجابی آن‌هم از جانب اصولگرایان که تا به حال به این شکل در عرصه حضور پیدا نکرده‌اند و تمام فعالیت‌هایشان با رویکرد نفی و سلبی همراه بوده، کاری بسیار دشوار است.

منصوری گفت: اگر دولت بتواند به وعده‌هایی که به مردم داده؛ جامه‌ی عمل بپوشاند باتوجه به شکافی که در حال حاضر در بین اصولگرایان وجود داد این شکاف ادامه پیدا خواهد کرد و اجماع آنها را نه تنها دور از دسترس بلکه غیرممکن می‌کند.

وی توضیح داد: آنچه مسلم است این است که اصولگرایان نمی‌توانند بی‌تفاوت و بدون موضع از کنار تحولات عبور کنند، یا باید در موضع مخالف و منتقد باشند یا از اقدامات دولت دفاع کنند و درنتیجه سیر تحولات پیش رو قطعا در نحوه حضور اصولگرایان تاثیرگذار خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نحوه عملکرد اصولگرایان که در گذشته حاکمیت یک دست را در دست داشتند، گفت: به نظر می‌رسد به دلیل اختلاف در برنامه‌ها و رویکردهای اصولگرایان و عدم دفاع از بسیاری از سیاست‌هایی که در سال‌های گذشته در کشور حاکم بوده است، آنها در انتخابات آینده مجلس هم نتوانند موفقیت چندانی را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات آینده مجلس چنانچه انسجام اصلاح‌طلبان حفظ و مقتضیات کشور در نظر گرفته شود و دولت حمایت خود از اصلاح طلبان را دریغ ندارد و وعده‌هایی را که به مردم داده را عملی سازد، اصلاح طلبان خواهند توانست اکثریت کرسی‌های مجلس آینده را به دست بگیرند.

منصوری در پایان گفت: به طور کلی پیش‌بینی محتمل این است که پیروزی مجلس از آن اصلاح طلبان خواهد بود و اصولگرایان و به خصوص اصولگرایان افراطی در مجلس آینده در اقلیت خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز