خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی:

هر ملتی با هویت ملی، ارزش‌ها و توانمندی‌های خود باقی می ماند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۹

مشکل اصلی دشمنان، عدم درک قدرت فرهنگی و توانمندی علمی و سابقه تمدن ایران اسلامی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا مشکل اصلی دشمنان را عدم درک قدرت فرهنگی و توانمندی علمی جوانان ایران اسلامی برشمرد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی در آئین افتتاحیه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و دفاع مقدس دانشگاه خوارزمی که به همت این دانشگاه برگزار شد، به تبیین اهمیت تدریس علوم و معارف دفاع مقدس، به عنوان رویکرد علمی و معرفتی و فرهنگی در دانشگاه های سراسر کشور پرداخت و ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: هر ملتی با هویت ملی، ارزش‌ها، توانمندی‌ها، فرهنگ و تمدن خود باقی می ماند و اگر ارزش‌ها و تمدن و سایر مولفه های یک ملت را از آن بگیرند، تبدیل به موجودی بی هویت و آسیب پذیر می گردد.

وی افزود: دشمنان فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای ملت بزرگ ایران می خواستند با تحمیل جنگ به ملت و انقلاب اسلامی، ایران را نه تنها تحقیر کنند، بلکه به زانو در آورند و سرزمین ایران را تجزیه کنند. دشمنان ما می خواستند با تضعیف رهبری و مدیریت انقلاب اسلامی، با از بین بردن منابع انسانی و اقتصادی ملت ایران مانع رفاه و آسایش و پیشرفت ملت ایران شوند و با این کار در حقیقت مانع صدور فرهنگ انقلاب اسلامی که همان استقلال طلبی و مبارزه با ظلم و استکبار است، شوند و نگذارند دولت جمهوری اسلامی یک الگوی الهام بخش حکومت مردم سالاری دینی برای سایر ملتها و کشورهای اسلامی شود.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی دشمنان، عدم درک قدرت فرهنگی و توانمندی علمی و سابقه تمدن ایران اسلامی است و بدون تردید پیروزی هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام(ره) و دفاع جانانه و غیرتمندانه جوانان این مرز و بوم به واسطه قدرت فکری و علمی و شجاعت فرماندهان انقلابی جوان سپاه و بسیج در سازماندهی یگان‌های رزمی و آموزش جوانان و تجهیز آنها و توسعه یگان‌های رزم در حین جنگ و از همه مهمتر بکارگیری علوم در هشت سال دفاع مقدس از جمله علوم جغرافیائی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و سایر علوم برای غلبه بر دشمن کاری بسیار عظیم و بزرگ بود.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران در ادامه با اشاره به فلسفه راه اندازی رشته های علمی مرتبط با دفاع مقدس در دانشگا ه‌ها، گفت: بی شک در این عرصه در خصوص نگاه علمی دانشمندان و اساتید علوم مختلف دانشگاهی و پژوهشگران دانشجو برای راه اندازی دروس عمومی و تخصصی مرتبط با دفاع مقدس می تواند یک جهاد علمی و فرهنگی برای انتقال علوم و معارف دفاع مقدس به جوانان عزیز دانشجو باشد.

صفوی در خصوص ارائه درس آشنائی با دفاع مقدس در دانشگاه های سراسر کشور، گفت: بیش از ۸۲۳ هزار دانشجو از سال ۸۹ تا کنون ۲ واحد درسی دفاع مقدس را در سراسر دانشگاه های کشور به صورت اختیاری در ۳۵ واحد دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دولتی گذرانده اند.

وی در خصوص روند راه اندازی درس آشنائی با دفاع مقدس، افزود: برای راه اندازی این درس به دو مشکل اساسی بر خوردیم. نخست اساتید واجد شرایط برای تدریس این درس بودند و مشکل دیگر تدوین سرفصل های علمی این درس بود که از سال ۸۹ تاکنون با محوریت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و تلاش معاونت آموزش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و کمیته برنامه ریزی علوم و معارف دفاع مقدس این مشکل حل شد و هم سرفصل های درس و هم تدریس آن به عنوان ۲ واحد درسی به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین هشت رشته کارشناسی ارشد در تخصص های ادبیات دفاع مقدس، جغرافیا و دفاع مقدس، هنر و دفاع مقدس ودیگر تخصص ها به تصویب وزارت علوم رسید و هم اکنون دانشگاه خوارزمی اولین دانشگاه می باشد که در مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و دفاع مقدس با ظرفیت ۱۵ دانشجو، این رشته را آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز