خبرگزاری کار ایران

سردار جعفری در دانشگاه تهران:

پست های کلیدی نظام باید در دست نیروهای بسیجی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۹۸

متأسفانه کسانی که در بروکراسی و سیستم‌های اداری قرار می‌گیرند پس از مدتی دچار فراموشی در ارزشهای انقلاب می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاکمیت تفکر بسیجی باید محقق شود و تا زمانی که پست‌های کلیدی نظام و سلسله مراتب کشور توسط نیروهای بسیجی و انقلاب اشغال نشود در مرحله سوم انقلاب جا می‌زنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرار محمد علی جعفری همزمان با سالروز تشکیل بسیج و روز تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب در دانشگاه تهران ابراز کرد: وجه مشترک سپاه و بسیج این است که هردو در یک راه گام برمی دارند.

وی ادامه داد: بسیج در رسیدن به آرمان‌های انقلاب پیشتازی می‌کند که برای این پیشتازی الزاماتی وجود دارد. در عرصه‌های مختلف این پیشتازی همراه با یکدیگر و با کمک‌ها و اقدامات عملی باید انجام دهیم تا هرچه زود‌تر به اهداف انقلاب برسیم.

سردار جعفری با اشاره به نهضت عاشورا خاطرنشان کرد: انقلاب در مسیر عاشورا و با‌‌ همان شعارهای نهضت عاشورا حرکت می‌کند.

وی افزود: نخستین نقطه‌ای که هر نیروی انقلابی باید مدنظر داشته باشد این است که خود در چارچوب انقلاب اسلامی و در راه اسلام ناب محمدی حرکت کند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: از بارز‌ترین ویژگی یاران امام حسین(ع) اطاعت پذیری محض از خداوند متعال و ولایت بود.

وی تصریح کرد: هر نیرویی که خودش را انقلابی می‌داند، اگر اطاعت پذیری محض نداشته باشد، دیگر انقلابی نیست.

سردارجعفری با بیان اینکه ویژگی بارز یک انقلابی مومن شیعه اطاعت محض از ولایت است، ابراز کرد: صفتی که خیلی‌ها به آن توجه ندارند این است که در برابر نظر رهبری نظر داشته باشند و بر نظر خود اصرار بورزند که چنین شخصی یک فرد انقلابی واقعی نیست.

وی با طرح سوالی که اگر کسی در مقابل نظر رهبری اعتقاد دیگری داشته باشد انقلابی است یا خیر، گفت: این سوال از ابتدای انقلاب تاکنون وجود دارد و افراد زیادی که مدعی انقلاب بودند با داشتن نظر مخالف در برابر رهبری از مسیر عقب ماندند و در راه جا زدند.

وی افزود: بعضی افراد که از پیچیدگی شخصیتی کمتری برخوردار هستند ممکن است با یک نوع سادگی، زود‌تر نظرات و شخصیت خود را ارائه دهند و خود واقعی را به عرضه درآورند. اما ممکن است کسان دیگر با سیاسی بازی چهره واقعی خود را هنوز به نمایش درنیاورده باشند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: در مجموعه انقلاب اسلامی کسی که مسئولیت‌های بزرگ و بالایی می‌پذیرد باید چارچوب ولایت را پذیرفته باشد، بخصوص مسئولان که می‌خواهند سیاست‌های رهبری نظام را پیاده کنند ولایت پذیری و اطاعت محض از ولایت شرط اصلی است.

سردار جعفری با بیان اینکه شاخص اصلی افراد در نظام اسلامی میزان اطاعت پذیری از ولایت است، ابراز کرد: برخی در اصول و ارزشهای انقلاب همانند عدالت به شدت پایدار هستند، اما اگر شرط اطاعت پذیری از ولایت را نداشته باشند دیگر انقلابی واقعی نیستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: هرسال محرم و عاشورا برای ما تکرار می‌شود و تلاش می‌کنیم اصول اساسی حرکت عاشورا را بفهمیم و آن‌ها را با انقلاب اسلامی تطبیق دهیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: استقامت و پایداری در برابر دشمن از اصول اساسی انقلاب است.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: بسیجیان که پیشتاز انقلاب اسلامی هستند باید معیار ولایت پذیری که معیار اصلی است را داشته باشند و برهمین اساس گام بردارند.

وی تأکید کرد: اگر کسی خودش را ذوب در ولایت می‌بیند باید زمانی که رهبری در مورد مسئله‌ای نظر می‌دهد نظر رهبری را انجام دهد و تفکر خود را نزد خویش نگه دارد.

وی ادامه داد: هرگونه مشکلات فعلی جامعه اعم از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به مسئله ولایت پذیری مردم برمی گردد.

سردار جعفری از خودگذشتگی بسیجیان را نکته‌ای مهم دانست و بیان کرد: اگر گذشت از خود و ایثارگری را برای دین داشته باشیم می‌شود جهاد در راه خدا که شما بسیجیان باید این روحیه بسیجی را همیشه حفظ کنید.

وی ادامه داد: روحیه جهادی باید در همه عرصه‌ها همچون عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و اعتقادی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان عرصه انقلاب بخصوص قشر دانشجو در عرصه‌های علم باید از خودگذشتگی داشته باشند و با روحیه جهادی مشکلات آینده جامعه را حل کنند، ولی هنوز فاصله زیادی تا چنین روزی وجود دارد.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص استکبار ستیزی ابراز داشت: متأسفانه برخی اصل استکبار ستیزی را فراموش کردند این اصل جوهره نظام جمهوری اسلامی است.

سردار جعفری ادامه داد: بعضا با توجیهاتی مثل دلسوزی کردن برای مردم از این اصل دوری می‌کنند اما این طرفداری بهانه‌ای است برای فراموشی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی که اگر این اصل را از انقلاب بگیریم دیگر هیچ چیز برای انقلاب نمی‌ماند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص تبیین شخصیت حضرت زینب(س) اظهار کرد: برخورد صادقانه با اصل و پیمان الهی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب(س) بود که این عهد در ایستادگی با دشمن در خصوص نبرد سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و در همه عرصه‌های دیگر است.

وی افزود: ایران اسلامی که پرچم انقلاب اسلامی را بلند کرده است باید به چنین عهدهایی پایبند باشد.

فرمانده سپاه پاسداران در خصوص ایستادگی در راه حق گفت: ما معمولا در این عرصه دچار ضعف هستیم، ولی باید در نظر داشت در زمینه دفاع و همراهی کردن با حق باید پایبند بود.

سردارجعفری هدف بسیج و دانشجوی بسیجی را حاکمیت تفکر بسیجی و انقلابی در جامعه ایران دانست و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی پس از رهبری قوای چندگانه و سایر مسئولیت‌های دیگر قرار دارد که تا این‌ها دارای تفکر و روحیه بسیجی نباشند هیچ ارزشی ندارد و اگر تنها در خصوص تفکر بسیجی صحبت کنیم هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: مشکل مرحله سوم انقلاب اسلامی همین بسیجی نبودن مدیران آن است که رهبری نیز بار‌ها به آن اشاره کرده‌اند.

وی چفیه مقام معظم رهبری را نشان از دفاع دربرابر مبارزه با انقلاب دانست و تصریح کرد: درسال ۱۳۷۸ رهبری گفتند که اگر بخواهند انقلاب اسلامی را از میان بردارند کربلای دیگری به وقوع خواهد پیوست.

وی افزود: حاکمیت تفکر بسیجی باید محقق شود و تا زمانی که پست‌های کلیدی نظام و سلسله مراتب کشور توسط نیروهای بسیجی و انقلاب اشغال نشود در مرحله سوم انقلاب جا می‌زنیم.

سردار جعفری ابراز کرد: متأسفانه کسانی که در بروکراسی و سیستم‌های اداری قرار می‌گیرند پس از مدتی دچار فراموشی در ارزشهای انقلاب می‌شوند.

وی افزود: انقلابی ماندن افراد علاوه بر زندگی شخصی باید در سیستم اداری نظام هم حفظ شود.

وی ابراز داشت: راه حل این نیز این است که شما دانشجویان بسیجی در عرصه‌های مدیریتی قوی باشید و تفکر و روحیه بسیجی خود را فراموش نکنید.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سوابق مدیریتی خود اذعان داشت: با تجربه ۳۰ ساله مدیریتی به این نتیجه رسیده‌ام که سیستم اداری ما هنوز انقلابی نشده است.

وی ادامه داد: درسال ۷۳ در جلسه‌ای به رئیس جمهور وقت همین نظر را ارائه دادم که هنوز سیستم اداری ما انقلابی نیست.

وی افزود: اگر دانشجوی انقلابی و بسیجی بخواهد خودش را برای نقش تعیین کننده در اهداف انقلاب بسازد باید روحیه انقلابی داشته باشد.

سردار جعفری در پاسخ به این سوال که چرا جهاد با وزارت کشاورزی ادغام شد، گفت: ادغام جهاد با وزارت کشاورزی براساس تفکرهای غیرانقلابی بود که ضربه‌های شدیدی را به پیکره انقلاب وارد کرد.

فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص لزوم وارد شدن سپاه و بسیج به بحث‌های عفاف و حجاب، تصریح کرد: سپاه و بسیج از اقدامات سلبی در خصوص عفاف و حجاب منع شده‌اند، اما چندسالی است که با دستور مقام معظم رهبری در عرصه ایجابی وارد عرصه شده‌اند هرچند که کار سختی است و سالیان زمان می‌برد و به عوامل دیگری هم وابسته است.

وی ادامه داد: از نظر من هیچکدام از دولت‌هایی که آمده‌اند اراده واقعی برای حل این معضل اجتماعی نداشته اند و اگر هم دولتی برای حل این مشکل در آینده اراده واقعی داشته باشد، چندین سال حل شدن آن به طول می‌انجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز