خبرگزاری کار ایران

ترقی:

احترام به کرامت انسانی از معروف‌های مورد توجه کمیته امداد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۸۹

حرکتی که امام حسین(ع) به جامعه اسلامی داد و جامعه به خواب رفته آن روز را بیدار کرد که به سمت اصلاح پیش برود برای این بود که قطار منحرف شده را به ریل اصلی بازگرداند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: احترام به کرامت انسانی و تقویت عزت نفس و حفظ اموال باید به عنوان معروف‌های کمیته امداد مورد توجه امدادگران قرار گرفته و به آن توجه خاص داشته باشند.
به گزارش ایلنا، حمیدرضا ترقی در جمع پرسنل کمیته امداد استان افزود: دشمن خارجی چون با شعار و رنگ و شاخصه ضددینی و انقلابی به مقابله با اسلام برمی‌خیزند، از بین بردنش ساده و امکان‌پذیر است.
وی اظهارکرد: با دشمن داخلی به سادگی نمی‌توان مقابله کرد؛ زیرا دشمن داخلی در بین جامعه نفوذ کرده و بر رده‌های جامعه تأثیر دارد و با دوستان مخلوط شده است و این کار مقابله را مشکل می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها در کنار هم تشکیل دهنده جامعه اسلامی هستند و هر دستگاهی اعم از حمایتی، خدماتی و غیره که از هویت و هدف و آرمان و برنامه تدوین شده نظام اسلامی خارج شود به‌‌ همان میزان می‌تواند در منحرف شدن کل جامعه مؤثر باشد.
این عضو حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: با وجود این‌که همه در اصول مشترک هستند اما هر دستگاهی منکرات و معروفات متفاوتی دارد که اگر در هر دستگاهی از منکرات پرهیز و معروفات تقویت شود، سلامت جامعه اسلامی تضمین شده و از منحرف شدن از مسیر اصلی جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: بدون شک انحراف از خط اسلام و سیره اولیای الهی در جامعه اسلامی اگر در مردم عادی جامعه صورت گیرد تأثیرش بر تغییر سیاست‌های کلان و اصول و آرمان‌ها دیر‌تر محقق می‌شود، ولی اگر انحراف در دولتمردان پدید آید، تأثیرش بر جامعه سریع‌تر خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد که جامعه اسلامی و نهاد کمیته امداد در مسیری قرار داشته باشد و حرکت کند که روز به روز معروف‌هایش بیشتر و منکرات کاهش پیدا کند.
ترقی همچنین با بیان این‌که «کمیته امداد باید به عنوان یک معروف در خدمت فقرا باشد»، افزود: مهرورزی با ایتام، خیرخواهی و حل به موقع مشکلات وظیفه بسیار سنگینی است که بر دوش ما گذاشته شده است و باید به بهترین نحو پاسخگو باشیم.
وی تأکید کرد: ما باید انگیزه خدمت را با انگیزه معنوی و الهی تقویت کرده و خدمت برای خدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی از بین بردن عزت نفس فقرا، تحقیر این قشر، تفاوت گذاشتن بین فقیر و غنی و حیف و میل اموال و حقوق ایتام را از جمله منکراتی دانست که باید همه برای ریشه کن کردن و نابودی آن تلاش کنیم.
این عضو کمیته امداد تأکید کرد: احترام به کرامت انسانی و تقویت عزت نفس و حفظ اموال باید به عنوان معروف‌های کمیته امداد مورد توجه امدادگران قرار گرفته و به آن توجه خاص داشته باشند.
وی رسالت امام حسین(ع) را از قیام عاشورا، معرفی حکومت ضداسلامی یزید به مردم زمان عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) می‌خواست به مردم ثابت کند حاکمی مانند یزید با همه ویژگی‌های زشتی چون شراب‌خواری و بوزینگی، نمی‌تواند حاکم اسلامی باشد و راهش راه امیرالمومنین(ع) و پیامبر(ص) نیست و تبعیت از او تبعیت از ولایت نیست.
ترقی افزود: حرکتی که امام حسین(ع) به جامعه اسلامی داد و جامعه به خواب رفته آن روز را بیدار کرد که به سمت اصلاح پیش برود برای این بود که قطار منحرف شده را به ریل اصلی بازگرداند.
وی ادامه داد: به همین منظور امام حسین(ع) وقتی خطر انحراف در جامعه را بسیار بالا دید، راهی جز فداکردن و تقدیم خون خویش برای نجات جامعه اسلامی از خطر سقوط و انحراف ندید.
عضو شورای مرکزی کمیته امداد کشور بیان کرد: امام حسین(ع) انحراف را در حاکمیت و حکام جامعه اسلامی دید که به تبع آن مردم هم از تبلیغات مسموم حکومت می‌ترسیدند و اسلام یزید را اسلام واقعی و راهش را راه قرآن و اهل بیت می‌دانستند.
ترقی عنوان کرد: درسی که امام حسین(ع) از قیام عاشورا به ما دادند این است که خطر انحراف دولتمردن جامعه اسلامی و مردمی که از مسیر درست خارج شده‌اند برای نابودی دستاوردهای اسلام، به مراتب بیشتر از دشمنان خارجی است.
وی انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام امام حسین(ع) دانست و اظهارکرد: امروزه حکومتهای جهان از قیام امام حسین و انقلاب اسلامی الهام می‌گیرند و جمهوری اسلامی را برای اصلاح امور جامعه سرمشق خود قرار می‌دهند.
عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه امروز یاد و اندیشه امام حسین(ع) سراسر دنیا را فراگرفته تصریح کرد: روز به روز مردم جهان از این تفکر و اندیشه و این شیوه حسینی به مؤثر‌ترین روش تبعیت و پیروی می‌کنند.
ترقی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت به مناسبت درگذشت حاج حبیب الله عسکر اولادی نماینده ولی فقیه در کمیته امداد، افزود: حاج حبیب الله عسکراولادی یار دیرین امام و رهبری و مبارزی خستگی ناپذیر و فعال در تمامی صحنه‌ها بخصوص در خدمت به نیازمندان و محرومان بود.
وی اضافه کرد: برای فقدان این شخصیت بزرگوار در جامعه و در کمیته امداد، باید ده‌ها نفر بسیج شوند تا شاید بتوان خلاء وجودی او را پر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز