خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

پیش‌نیاز فرهنگی لازمه امر به معروف و نهی از منکر است

کد خبر : ۱۱۹۰۷۷

منکر مانند میکروب در بدن می‌باشد که بوسیله سیستم ایمنی و دفاعی بدن دفع می‌شود پس جامعه بدون نهی از منکر مانند یک بیمار ایدزی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حلقه پنجم و تکمیلی فعالیت‌های بسیج در اجرای امر به معروف و نهی از منکر آغاز شده است.
به گزارش ایلنا، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در همایش توجیهی سومین مرحله از نهضت روشنگری درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: فعالیت‌های بسیج در اجرای امر به معروف و نهی از منکر با روش جدید در چهار حوزهٔ شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، شورای امر به معروف و نهی از منکر ویژه اقشار بسیج، شبکه ارشاد تخصصی و همچنین برپایی پایگاه‌های فرهنگی در مکان‌های عمومی و گردشگری برای تغییر فضا، عملیاتی شده است و اکنون توجیه و آموزش با هدف مشارکت همه آحاد مردم در اجرای این فریضه بعنوان حلقه پنجم و تکمیلی آغاز شده است.
نقدی درباره مراحل اجرایی این طرح تکمیلی اظهار داشت: اولین قدم در این زمینه، تبیین اهمیت و ضرورت و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر است تا انگیزه کافی در جامعه ایجاد شود و سپس افزایش مهارت‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌باشد تا افراد بدانند چگونه باید عمل کنند.
وی شناخت معروف و منکر را اولین قدم برای درک فلسفه امر به معروف و نهی از منکر دانسته و تصریح کرد: تبلیغ مرحله‌ قبل از امر به معروف و نهی از منکر است تا معروفات و منکرات به عنوان کارهای خوب و زشت و دارای جزای دنیوی و اخروی شناخته شوند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین پیش‌نیاز فرهنگی را لازمه امر به معروف و نهی از منکر عنوان نمود و تاکید کرد: منکر مانند میکروب در بدن می‌باشد که بوسیله سیستم ایمنی و دفاعی بدن دفع می‌شود پس جامعه بدون نهی از منکر مانند یک بیمار ایدزی است.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر توسط خدای متعال در طبیعت قرار داده شده افزود: معروفات مواردی هستند که جامعه به آن‌ها نیاز دارد همانطور که بدن به آب نیاز دارد و در صورت عدم تامین آن، مرگ حاصل می‌شود و با کم شدن آب در بدن، سیستم عصبی بدن پیام عطش می‌دهد تا با نوشیدن آب برطرف شود.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در ادامه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مانند دستگاه عصبی در بدن است. همانطور که مهم‌ترین عضو و سیستم در میان تمام اعضای بدن، دستگاه عصبی می‌باشد و به دیگر اعضا فرمان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز