خبرگزاری کار ایران

سعیدی:

پیروزی اصولگرایان الزاماتی دارد که در صورت رعایت، تحقق می‌یابد

کد خبر : ۱۱۶۸۷۰

باید آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی انقلاب را به درستی تبیین کرد؛ چراکه هیچ انقلابی با این حجم از هجمه‌ها روبه‌رو نبوده زیرا موجب نگرانی دشمنان و هراس آن‌ها از عدم تداوم بقا و قدرتشان شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که هر حقی همواره پیروز نخواهد بود، گفت: پیروزی اصولگرایان در هر زمانی شرایط و الزاماتی دارد که اگر رعایت نشود، پیروز نخواهند شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در همایش بصیرت عاشورایی که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: حق و حاکمیت حق امری شرطی است؛ چراکه حق باید در عرصه قدرت قرار بگیرد و در این زمینه نیازمند شرایطی است.

وی افزود: انقلاب موسی بن عمران با همه عظمتی که داشت چالش‌هایی جدی را تجربه کرد و سقوط کرد؛ بزرگ‌ترین تمدن نیز توسط حضرت محمد(ص) ایجاد شد که اهدافی عالی داشت، ولی مشکلاتی بر سر آن به‌وجود آمد و اگر ائمه اطهار(ع) نبودند نامی از اسلام هم باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که عاشورا عبرت‌آموزترین حادثه است، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز بزرگ‌ترین حادثه با رویکرد دینی آن هم پس از ۱۵ قرن و بر اساس فقه نبوی و علوی بود که حفظ و پاسداری از آن و حاکمیت گفتمان علوی از اوجب واجبات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی انقلاب را به درستی تبیین کرد؛ چراکه هیچ انقلابی با این حجم از هجمه‌ها روبه‌رو نبوده زیرا موجب نگرانی دشمنان و هراس آن‌ها از عدم تداوم بقا و قدرتشان شده است.

سعیدی قابل تکرار بودن حادثه عاشورا را مورد توجه قرار داد و افزود: رهبری در دوران اصلاح‌طلبی فرمودند اگر این جریان افراط‌گرا به کار خود ادامه دهند، مطمئن باشید که صلح امام حسن(ع) در کار نخواهد بود و حادثه عاشورا تکرار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شرط ظهور امام عصر(عج) را حضور مردم در همه عرصه‌ها دانست و گفت: نقش علما و روحانیون در پاسداری از انقلاب اهمیت فراوانی دارد چراکه این انقلاب به نام مرجعیت و ولایت فقیه پیروز شده و تداوم آن نیز با حضور روحانیت در همه عرصه‌ها تحقق می‌یابد؛ محرم و صفر زمینه بسیار خوبی برای تحکیم باورهای مردمی در این زمینه است.

وی عنوان کرد: محرم و صفر ۲ ماهی هستند که مبلغان می‌توانند بهترین استفاده را از آن داشته باشند؛ امروز دارویی که به مردم داده می‌شود با بیماری‌هایی که در اجتماع وجود دارد، تناسب ندارد.

سعیدی با اشاره به عنوان کردن بحثنرمش قهرمانانه از سوی رهبری و ضرورت تبیین آن برای مردم گفت: باید علل و عوامل تفاوت در سیره و عملکرد رهبران الهی را به دقت مورد بررسی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران رفتارهای علنی، نیمه علنی و مخفی رهبران را مورد توجه قرار داد و افزود: هجرت، جهاد و تقیه این سه نمونه رفتار هستند؛ باید فلسفه این رفتارها را هم به خوبی شناخت.

وی با اشاره به اصل خدامحوری در رفتار رهبران الهی عنوان کرد: احقاق حق هم اصل دیگری است که این‌گونه رهبران همواره به آن توجه داشته‌اند و همه آن‌ها در مسیر خدا هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند.

سعیدی تصریح کرد: شیوه جهاد و تبلیغ نیز متفاوت و متغیر است که زمان و مکان در آن تاثیر می‌گذارند؛ نحوه مقابله با ناهنجاری‌ها هم همین‌گونه هستند و این ویژگی در مورد بیان احکام هم دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به عبارت «ولی فقیه کلیددار نظام است»، گفت: این امر یک فرآیند به هم پیوسته است که شامل ملت‌سازی، امت‌سازی و تمدن‌سازی است.

وی فلسفه تغییر رفتار رهبران الهی را مورد توجه قرار داد و افزود: همه رهبران آرمان‌گرا بوده‌اند ولی عوامل رسیدن به اهداف در دست آن‌ها نیست که یکی از آن‌ها عده مومنان و انصارالله است.

سعیدی گفت: دومین عامل موثر، تغییر و انحراف در پیروان است؛ تفاوت میان زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) موجب شد که حضرت علی(ع)، ۲۵ سال سکوت کنند زیرا پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) مسلمانان به چهار دسته تقسیم شدند و در این میان نخبگانی همچون عبدالله عمر و عبدالرحمان عوف آن بود که شرایط را درک نمی‌کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه میزان تهدیدات را هم عاملی موثر در تغییر تاکتیک‌های رهبران الهی دانست و افزود: زمانی که به نزد امام راحل آمدند و گفتند مردم از جنگ خسته شده‌اند و پولی در اختیار کشور نیست ایشان فرمودند جام زهر را می‌نوشم و قطعنامه را می‌پذیرم.

وی تغییر در رفتار دشمن را عاملی در راستای تغییر رفتار شیوه‌های رهبران الهی دانست و اظهار داشت: هرگاه دشمن تغییر روش دهد رهبران الهی هم متناسب با آن تاکتیک‌هایشان را تغییر می‌دهند.

سعیدی افزود: مردم ما زیارت عاشورا می‌خوانند؛ معتقد هستم این زیارت ۶۰ سال تاریخ اسلام را بیان کرده و پنج گروه از عوامل براندازی حکومت اسلامی را معرفی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گروه نخست را کسانی دانست که اساس ظلم و جور را بنا نهاده‌اند و خاطرنشان کرد: آن‌ها در حقیقت گفتمان براندازی را طراحی می‌کنند و این تفکر را در جامعه جا می‌اندازند که باید حکومت را تغییر داد؛ تفکر ماکیاول و نیچه بود که موجب شد موسولینی و هیتلر دست به جنایات وحشتناک بزنند.

وی ادامه داد: کسانی که زمینه جابه‌جایی را فراهم می‌کنند گروه دوم براندازانی هستند که در زیارت عاشورا به آن‌ها اشاره شده است؛ مباشرت‌کنندگان در قتل گروه سوم هستند و ممحدین هم جزو گروه چهارم به شمار می‌روند.

سعیدی با بیان این‌که به ۲ دلیل نام گروه نخست و دوم برده نشده است، گفت: این گروه‌ها آن‌هایی هستند که نامی از خود به‌جا نمی‌گذارند و برای خود حریم ساخته‌اند؛ در فتنه ۸۸ نیز همین‌گونه بود و ‌آن‌ها که پشت صحنه بودند به راحتی شناخته نمی‌شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران رمز ماندگاری حادثه عاشورا و استفاده از آن برای تداوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای ماندگاری انقلاب باید بر همان مباحثتکیه کرد.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) مبنی بر دلایل تسلط معاویه عنوان کرد: اگر امتی بر نقطه واحدی متمرکز شود پیروز می‌شود و معاویه نیز بر باطل خود تمرکز کرد و بر مسلمانان تسلط یافت.

سعیدی با بیان این‌که هر حقی همواره پیروز نخواهد بود، گفت: پیروزی اصولگرایان در هر زمانی شرایط و الزاماتی دارد که اگر رعایت نشود، پیروز نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اصول مشترکی که رهبران الهی در طول تاریخ بر آن تکیه می‌کنند، گفت: نقش استقامت در پیروزی امت‌ها را نیز باید به درستی شناخت و تبیین کرد؛ ویژگی‌های امت پیشتاز را نیز باید در کنار آسیب‌شناسی مورد توجه قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز