خبرگزاری کار ایران

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) در نشست خبری:

تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند ارائه الگوهای همه جانبه است

کد خبر : ۱۱۴۲۹۲

دستیابی به تمدن نوین اسلامی به عنوان هدفی میانی است و هدف اصلی این مهم به نوعی زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است.

دکتر حسنی آهنگر در نشست خبری همایش سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی نیاز به ارایه الگوهایی همه جانبه در حوزه های مختلف به جامعه بشری است.

به گزارش ایلنا، دکتر محمد رضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در نشست خبری همایش ملی و علمی " سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی " از برگزاری این نشست در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر ماه در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور جامع دانشگاهی کشور خبرداد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در تشریح اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: پس از ظهور انقلاب اسلامی، گفتمان جدیدی در سطح کشور رایج گردید که این گفتمان در پی جبران عقب افتادگی ۱۵۰ ساله کشور در حوزه علوم انسانی است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ایجاد و ترویج گفتمان نوین اسلامی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با بکارگیری واژه‌های جدیدی همچون نهضت تولید علم، جنبش نرم افزاری و جهاد علمی و بیان دغدغه‌هایشان در این حوزه، بر اهمیت گفتمان نوین اسلامی تاکید داشته‌اند.

دکتر حسنی آهنگر با اشاره به لزوم فراگیری جهاد علمی در سطح جامعه خاطر نشان کرد: منویات ۲۳ ساله مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه جهاد علمی به عنوان هدفی اصلی برای تمدن سازی نوین اسلامی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه اثرگذاری تمدن نوین اسلامی با ایجاد یک قدرت بین المللی خواهد بود ادامه داد: اقتدار علمی در سطح جهانی از طریق مرجعیت علمی در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد خواهد شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری اقتدار علمی تصریح کرد: حوزه نرم افزاری اقتدار علمی در واقع روح بخش حوزه سخت افزاری محسوب می‌شود.

وی افزود: سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی مبحثمهمی در حوزه نرم افزاری محسوب می‌شود نخستین بار در سال گذشته در خراسان شمالی مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار گرفت.

دکتر حسنی آهنگر با بیان اینکه دستیابی به مرجعیت علمی و تمدن نوین اسلامی نیازمند کار علمی فراوان در دانشگاههاست گفت: دستیابی به تمدن نوین اسلامی به عنوان هدفی میانی است و هدف اصلی این مهم به نوعی زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه سبک زندگی و مشکلات اساسی جامعه تصریح کرد: دست یابی به تمدن نوین اسلامی نیازمند ارائه الگوهایی همه جانبه در حوزه های مختلف به جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه همایش ملی و علمی " سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی " با ارائه مقالات موضوعی مختلف حول محورهای اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و مدیرتی به دنبال تبیین مشکلات سبک زندگی در جامعه توسط جامعه دانشگاهی کشور می باشد، ادامه داد: ۷ کمیته علمی حول ۷ محور موردنظر با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاههای کشور تشکیل گردیده است که این کمیته به بررسی حدود ۴۳۰ کلید واژه مهم این همایش طی ۳ هزار نفر ساعت کار علمی پرداخته اند.

دکتر حسنی آهنگر در تشریح تعداد مقالات ارائه شده به این همایش اظهار داشت: از میان ۴۱۰ مقاله ارائه و پدیرفته شده در همایش ملی و علمی " سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی "، تعداد ۴۱ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۴۰ مقاله به عنوان پوستر در سالنهای جانبی محل برگزاری این همایش ارائه خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر ارائه تعداد ۱۸۱ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر در این همایش، تمامی مقالات ارائه شده و پذیرفته شده به صورت کتاب و درج در فصلنامه های علمی و پژوهشی چاپ منتشر خواهد شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وجوه تمایز این همایش با سایر همایش های مشابه اظهار داشت: یکی از وجوه تمایز همایش ملی و علمی " سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی " با سایر همایش های مشابه را می توان در نگاه ویژه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دانست.

وی با تاکید بر لزوم مخاطب قرار دادن آیات قرآنی و سخنان پیامبران و ائمه اطهار(س) افزود: جامعه دانشگاهی کشور باید همواره با درک صحیح از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مدل اجرائی مدنظر را بخوبی استخراج نموده و الگوهای مناسب را جهت تعالی جامعه ارائه دهد.

دکتر حسنی آهنگر همچنین در خصوص علت انتخاب شهر کرمان برای برگزاری این همایش گفت: دانشگاه جامع امام حسین(ع) یک هفته پس از بیان سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سفر به استان خراسان شمالی با تشکیل کارگروهی خود را مخاطب این موضوع دانست و با پیگیری های مستمر و شبانه روزی فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان، برگزاری این همایش به این استان واگذار گردید.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی کشور از جمله دانشگاههای شهید باهنر کرمان، علوم پزشکی کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد کرمان، دانشگاه فنی حرفه ای کرمان و حوزه های علمیه استان کرمان و سایر ادارات و نهادهای دولتی استان کرمان همکاری و مشارکت خوبی را در برگزاری این همایش دارند که این موضوع نمایانگر وفاق و همدلی علمی و عملی در میان مسئولین استان کرمان است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) همچنین در خصوص خروجی این همایش اظهار داشت: مقالات ارائه شده در این همایش، از جمله کارهای بسیار خوب در این حوزه محسوب می شوند که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و ادامه دار شدن پژوهش در این حوزه شاهد تمدن سازی نوین اسلامی مدنظر مقام رهبری(مدظله العالی) باشیم.

وی ثبت ۷۰۰ تقاضانامه برای شرکت در همایش، ارائه ۴۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش و همچنین بازدید بیش از یک میلونی وبگاه همایش " سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی " نشانگر خوبی از توجه طیف علمی کشور به این همایش عنوان کرد و افزود: جریان سازی موضوع سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی برای جامعه علمی کشور یکی از مهم ترین دغدغه های ما در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در برگزاری این همایش است.

دکتر حسنی آهنگر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد شیوه برگزاری این همایش بیان کرد: در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه این همایش با سخنرانی مقامات لشکری و کشوری و همچنین ارائه مقالات پذیرفته شده در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود و بیشترین تاکیدات سخنرانان و ارائه کنندگان مقالات حول محور بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی خواهد بود.

وی تشریح کرد: نشست های علمی از بعدازظهر روز اول همایش در ۴ سالن جداگانه با ارائه مقالات آغاز خواهد شد و طی روز دوم نیز دنبال می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز