خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

بسیاری از مردم با نقش روحانیت در دفاع مقدس آشنایی ندارند

کد خبر : ۱۱۳۷۷۸

دشمنان این کشور از طریق مدگرایی، ترویج اختلافات مذهبی بین شیعه و اهل سنت، گسترش فساد و بی بند و باری در میان جوانان و خانواده ها از طریق ماهواره، تلاش می‌کنند جوانان را از اعتقادات دینی و میهنی تهی کنند و این همه، اثرات اقدامات فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را افزون می کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حراست از مرزهای اعتقادی و عقیدتی از جمله اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی آجا در دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی در جمع خانواده‌ها و کارکنان عقیدتی سیاسی مرکز آموزش ۰۴بیرجند با اشاره به فرمان حکیمانه حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) مبنی بر تشکیل این سازمان، اظهار داشت: آینده نگری امام راحل در شکل گرفتن این نهاد، موجب ارتقای روحیه معنوی در بین کارکنان ارتش و خانواده های آنان درطول دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به ویژه روسای پیشین این سازمان، تصریح کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و در رأس آن روحانیت، نقش بسزایی در ارتقای بینش سیاسی و عقیدتی کارکنان آجا ایفا کرده و در این راه شهدای گرانقدری نیز تقدیم انقلاب کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تشریح فعالیتهای این سازمان به وی‍ژه نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: در این سال ها کمتر به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره شده و هنوز هم پس از سپری شدن سال های زیادی از پایان جنگ تحمیلی بسیاری از مردم با نقش روحانیت در آن دوران آشنایی ندارند.

آل‌هاشم سپس به نقش حضرت امام(ره) به عنوان یک روحانی و یک فرمانده در آن دوران سخت اشاره و تصریح کرد: همانطور که می‌دانید نقش رهبری از مهم‌ترین عوامل پیروزی در یک نبرد است و اگر رهبری بی نظیر و بی بدیل حضرت امام خمینی(ره) نبود، به طور قطع و یقین این پیروزی نصیب ما نمی‌شد و از طرف دیگر امروز نیز با باز شدن جبهه دیگری به نام جنگ نرم در صحنه های مختلف شاهد مدیریت مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب در مواجه با این تهدید هستیم.

وی با اشاره به چند برابر شدن برنامه‌های اجرا شده توسط این سازمان در چند سال اخیر، گفت: این اقدامات از آن جهت حائز اهمیت است که دشمنان این کشور از طریق مدگرایی، ترویج اختلافات مذهبی بین شیعه و اهل سنت، گسترش فساد و بی بند و باری در میان جوانان و خانواده ها از طریق ماهواره، تلاش می‌کنند جوانان را از اعتقادات دینی و میهنی تهی کنند و این همه، اثرات اقدامات فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را افزون می کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به این که غایت اهداف ما در این سازمان باید نهادینه کردن روحیه بندگی در بین کارکنان این مجموعه باشد، افزود: کارکنان این سازمان باید مظهر تقوا و دینداری باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سفر خود به استان خراسان شمالی ضمن حضور و بازدید از مرکز آموزش ۰۴ امام رضا واقع در بیرجند و گفت و گو با سربازان آن مرکز از پدافند هوایی منطقه شرق نیز بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز