خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

شرط موفقیت در امور کشور وحدت ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۹۹

همهٔ دولت‌ها در زمینه واگذاری امور به مردم خلف وعده کرده‌اند / رویکردی عقلانی بر مجلس خبرگان حاکم خواهد شد / نباید با اقدامات و انتقادات افراطی به اصطلاح چوب لای چرخ دولت گذاشت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر مردم را به حساب می‌آوردیم و به اظهار نظر‌ها و حقوق آن‌ها احترام می‌گذاشتیم و اجازه فعالیت گسترده احزاب را می‌دادیم امروز تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با ضروری دانستن واگذاری امور به مردم گفت: قانون اساسی تکلیف واگذاری امور به دست مردم را روشن کرده است و انتقال مسئولیت‌ها و کار‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی و فرهنگی در آن هم پیش بینی شده است و در ‌‌نهایت باید ۸۰ درصد کار‌ها و وظایف دولت به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شود.

وی با بیان اینکه همهٔ دولت‌ها در زمینه واگذاری امور به مردم خلف وعده کرده‌اند، گفت: یکی از مشکلات ما از ابتدای انقلاب تا کنون روی کار آمدن دولت‌هایی بوده که همواره می‌گفتند " مردم باید کار‌ها را انجام دهند " و " باید از احزاب و تشکل‌های مردم نهاد حمایت شود " ولی با روی کار آمدن آن هاعکس آن را شاهد بودیم و در عمل پس از مدت کوتاهی دوباره احزاب به انزوا می‌رفتند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: حتی اصل ۴۴ قانون اساسی که رهبری نیز بار‌ها به ضرورت اجرای آن اشاره کرده است اما این اصل یا اجرا نشده و اگر هم در بخش‌هایی اجرا شده است ناقص بوده است.

وی با تجلیل از شخصیت رییس جمهور گفت: آقای روحانی شخصیت سیاسی مستقل و فراجناحی دارد و امید آن را داریم که پس از گذشت سالیان کار‌ها به شکل واقعی به مردم واگذار شود و شعار مردم سالاری تحقق یابد.

ابراهیمی با خطیر دانستن وظیفه وزارت کشور و دولت در انتخاب استانداران گفت: شناسایی افراد و جابجا کردن مسئولین در اصطلاح یک امر سهل و ممتنع است و نیازمند آشنایی دقیق از تجارب و تخصص علمی و شخصیت سیاسی افراد است.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: طبق تفکر و بیانات رهبری معظم انقلاب شرط موفقیت در امور کشور این است که همه ملت از دولت حمایت کنند تا وحدت ملی شکل گیرد و اگر همه با هم در مسائل مختلف وحدت داشته باشیم به موفقیت دست پیدا می‌کنیم.

وی افزود: هرچند لازم است نقد و تذکر داده شود ولی هرگز نباید با اقدامات و انتقادات افراطی به اصطلاح چوب لای چرخ دولت گذاشت و هرگز نباید به چنین خیانتی تن داد.

ابراهیمی در خصوص انتخابات مجلس خبرگان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در دوره جدید تقریبا همه افراد وزین و معتدلی که در این دوره حضور داشتند بخش عمده مجلس بعدی را شکل دهند و رویکردی عقلانی بر مجلس خبرگان حاکم خواهد شد.

گفت و گو: رضا رشتیانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز