خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور:

مقابله با فساد و تامین حقوق شهروندی از اهداف اجلاس آمبودزمان آسیایی است

کد خبر : ۱۱۱۴۲۵

این سازمان در سال ۱۳۷۵ با هدف ارتقای روش‌های رسیدگی غیر قضایی به شکایات مردم و همچنین نظارت بر رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی بوجود آمد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان در سال ۱۳۷۵ با هدف ارتقای روش‌های رسیدگی غیر قضایی به شکایات مردم و همچنین نظارت بر رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی بوجود آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی‌الله خبره دبیر سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی با بیان اینکه این سازمان در سال ۱۳۷۵ با هدف ارتقای روش‌های رسیدگی غیر قضایی به شکایات مردم و همچنین نظارت بر رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی با ابتکار پاکستان، سازمان بازرسی کل کشور ایران، وزارت نظارت چین و آمبودزمان‌های کشورهای کره، ژاپن، هنگ کنگ و مالزی بوجود آمد، گفت: این سازمان براساس آیین‌نامه خود هر ۲ سال یک بار جلسات مجمع عمومی و به صورت سالانه جلسات هیئت مدیره خود را در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌کند و تلاش اعضا تاکنون به برگزاری ۱۳ اجلاس عمومی منجر شده است که این مسئله حکایت از عزم جدی کشورهای آسیایی در تقویت مؤلفه‌های آمبودزمانی دارد.

دبیر سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی با اشاره به اقدامات این سازمان عنوان کرد: ایجاد پروتال ویژه اجلاس سیزدهم، تهیه آرم اجلاس، تعیین شعار اجلاس به عنوان اتحاد برای رهیافتی نو و تعیین محورهای پنجگانه این اجلاس از مقدمات برگزاری سیزدهمین دوره آن در جمهوری اسلامی ایران بوده است. همچنین دریافت ۶۵ مقاله داخلی و فراهم کردن مقدمات تأسیس آکادمی آمبودزمان آسیایی در تهران و برگزاری نمایشگاه جانبی اجلاس از دیگر اقدامات ما در همین خصوص بوده است.

خبره در پایان ابراز امیدواری کرد که این اجلاس دارای دستاوردهای مفیدی باشد و بتواند برای تمام دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در داخل منطقه و آسیا اثرگذار باشد.

وی افزود: فراهم آوردن مقدمات تأسیس آکادمی آمبودزمان آسیایی در تهران به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با هدف ارتقا دانش و بینش اعضای انجمن آمبودزمان آسیایی و ترویج و حمایت از مطالعات و پژوهش‌های آمبودزمانی و مقابله با فساد و تامین حقوق شهروندی از دیگر اقدامات اجلاس بوده است.

دبیر اجرایی اجلاس خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای برگزاری نمایشگاه جانبی اجلاس با هدف تبیین و تبادل تجربیات دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در زمینه تامین حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، رسیدگی به موقع به شکایات اشخاص و اقدامات مربوط به پیشگیری و مبارزه با فساد با هدایت و نظارت سازمان بازرسی کل کشور که در این راستا با نود دستگاه اجرایی مکاتبه و جلساتی برگزار شد تا دو اقدام اساسی را انجام دهند.

خبره ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی خواسته شد تا فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مذکور به صورت کتاب و جزوه ارائه کنند همچنین در صورت امکان عملکردهای خود را در این باره بصورت هنری به نمایش گذارند، که خوشبختانه این موضوع مورد استقبال دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت و قرار است نسخه‌ای از این محصولات فرهنگی برای اعضای آمبودزمان آسیایی و جهانی و مؤسسات بین‌المللی مربوط ارسال شود تا آگاهی بیشتری نسبت به فعالیت‌های کشورمان در زمینه امور آمبودزمانی و ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد تحصیل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز