خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد؛

ضرورت برنامه‌ریزی بلندمدت برای تأمین آب بخش کشاورزی در مناطق کم‌آب

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۷۱

بخشی از تأمین برق به بخش خصوصی واگذار شده است و در زمینه‌های انرژی‌های نو از جمله نیروگاه‌های بادی و خورشیدی به طرح‌های قابل‌توجهی دست یافته‌ایم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار وزیر، معاونین وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، نتیجه زحمات کارکنان وزارت نیرو در تأمین آب و برق در کشور را مطلوب دانست و گفت: دورنما و برنامه‌ریزی ارائه شده از سوی وزیر و معاونین وزارت نیرو، آینده روشنی در این صنعت به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با طرح سؤالاتی در خصوص وضعیت آب و برق کشور از جمله نیروگاه‌های فعال و میزان تولیدات آنها، به ضرورت برنامه‌ریزی بلندمدت برای تأمین آب بخش کشاورزی مناطقی که با کم‌آبی روبرو هستند، تأکید کرد.

در آغاز این دیدار وزیر نیرو با ارائه گزارش مبسوطی از میزان برق تولیدی و رشد سالیانه مصرف آب و برق و نیازهای سالهای آتی گفت: بخشی از تأمین برق به بخش خصوصی واگذار شده است و در زمینه‌های انرژی‌های نو از جمله نیروگاه‌های بادی و خورشیدی به طرح‌های قابل‌توجهی دست یافته‌ایم.

مهندس چیت‌چیان با اشاره به گسترش شهرها و بخش‌های صنعت، کشاورزی و افزایش میزان آب مصرفی، گزارشی از آخرین وضعیت آب و سدسازی در مناطق مختلف کشور را ارائه کرد و با موفق خواندن مهار آب در کشور گفت: وزارت نیرو برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای مهار آب‌های سطحی در دست اجرا دارد که با اتمام آن، بخش قابل‌توجهی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

در این دیدار، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیز گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها و طرح‌های در دست اجرای این شرکت در استفاده از آب‌های مرزی کشور ارائه داد.

همچنین رئیس و اعضای هیأت رئیسه مجمع متخصصین ایران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، با اشاره به اینکه دولت جدید، مولود آگاهی مردمی است که سرمایه اصلی کشور هستند، گفت: مجمع متخصصین باید بازوی نیرومندی در کمک به دولت باشد و هر یک از اعضا با تخصص و تجربه خود می‌توانند به حل مشکلات مردم کمک نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با شکوفا شدن استعدادها، ایران جایگاه قبلی خود را باز خواهد یافت و انتظار ما از مسئولان مجمع متخصصین پیگیری جدی مسائل مطرح شده و دوری از روزمرگی است.

در ابتدای این دیدار دکتر کریم زارع رئیس و نصیری‌زاده دبیر مجمع متخصصین به همراه تنی چند از اعضای هیأت رئیسه گزارشی از آخرین فعالیت‌های این مجمع را به اطلاع رساندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز