خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

افراطیون با رژیم صهیونیستی همنوا شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۶۹

مخالفت‌های افراطیون با روش‌های معتدلانه رییس‌جمهور در عرصه دیپلماسی، هماهنگی آن‌ها با رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اصناف و بازار گفت: مخالفت‌های افراطیون با روش‌های معتدلانه رییس‌جمهور در عرصه دیپلماسی، هماهنگی آن‌ها با رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با مثبت ارزیابی کردن سفر رئیس جمهور به نیویورک عنوان کرد: روحانی و ظریف با ادبیاتی درست توانستند به دنیا بگویند ملت ایران چه مطالبه‌ای دارند بگونه‌ای که در مقابل گزینه جنگ که همیشه روی میز آمریکایی‌ها است آرامش و مبارزه با تروریسم بعنوان یکی از اصول مطرح شد.

وی افزود: در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی رئیس جمهور به گونه‌ای تنظیم شده بود که دنیا متوجه شود آمریکا چاره‌ای جز کنار آمدن با کشور قدرتمند منطقه ندارد و زمان بکارگیری ادبیات زور و تحکم به پایان رسیده است و تمام دیدارهای ما بر مبنای رعایت احترام و حقوق متقابل صورت گرفت.

کریمی اصفهانی همچنین یادآور شد: علی رغم تفکر برخی که گمان می‌کردند مقامات ایران به شکل شتاب زده در خصوص ارتباط با آمریکا برخورد می‌کنند اما سیاست ما توسط آقای روحانی به گونه‌ای تنظیم شده بود که اوباما ناچار شد در آخرین روز اقامت وی در نیویورک با رئیس جمهور تماس تلفنی برقرار کند و این یک امتیاز برای ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آقای روحانی به شکل ماهرانه عنوان کرد که دیدار دو رئیس جمهوری که حداقل ۳۵ سال با یکدیگر تماسی نداشته‌اند مستلزم مقدماتی است اما وی اصل مذاکره را منتفی ندانست بنابراین آمریکا متوجه شد که ایران با حفظ حقوق طرفین بنای مذاکره نیز دارد و این فرصتی است که در شرایط فعلی باید غنیمت شمرد چرا که مشخص نیست که بار دیگر این فرصت تکرار شود.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه روحانی با ادبیات جدید وارد عرصه شده است تصریح کرد: به نظر می‌رسد در مقابل رییس‌جمهور، گروه‌های تندرو حضور دارند که نه اطاعتی از رهبری دارند و نه اینکه منافع نظام را مدنظر قرار می‌دهند در حالی که روحانی با اختیار کامل از رهبری پیش رفته و نحوه کار وی نیز رضایت بخش بوده است بنابراین افراطیون نیز باید بپذیرند که دولتی سرکار آمده که مبنایش اعتدال است و اکثریت به آن رأی داده‌اند، بنابراین باید به رأی اکثریت احترام گذاشت.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه در این سفر به گونه‌ای عمل شد که عزت ملت ایران حفظ شود، عنوان کرد: آقای احمدی‌نژاد نه تنها در عرصه سیاست خارجی بلکه از هر لحاظ کشور ما را ۲۰ سال عقب انداخت. بنابراین حق این است که اگر کار درستی صورت گرفت مورد تأیید باشد.

وی ادامه داد: اظهارات افراطیون علیه مواضع رئیس جمهور در نیویورک بد‌ترین شکل برخورد سیاسی است در حالی که همین گروه کشور را طی این سال‌ها متزلزل کرده است.

وی با تأکید براینکه یک قشر مشخص افراطی همواره برای نظام مزاحمت‌هایی را ایجاد کرده‌اند گفت امیدوارم این عده سر عقل بیایند به نظر می‌رسد که مخالفت‌های آن‌ها به دلیل عدم درک آنهاست. بنابراین امیدوارم با بحث‌های کار‌شناسی که درباره این سفر صورت خواهد گرفت آگاهی آن‌ها نسبت به این مسئله بیشتر شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه هم اکنون رژیم صهیونیستی از مواضع دکتر روحانی در این سفر عصبانی است یادآور شد: مخالفت‌های افراطیون هماهنگی آن‌ها با رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز