خبرگزاری کار ایران

اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد تاکید کرد

گفتمان صلح تا رسیدن به نتایج نهایی ادامه یابد

کد خبر : ۱۰۸۵۲۸

کشورهایی که منافع خود را در روابط خصمانه ایران و آمریکا در ظرف ۳۵ سال گذشته می‌دیدند، دست بکار شده و دستاوردهای این سفر و تحولات آن‌را نقش بر آب خواهند کرد. برای جلوگیری از این اقدام باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی به نحو احسن همچون چند ماه گذشته استفاده گردد.

در پی بازگشت رییس‌جمهور از نیویورک، اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی(اتحادیه اول) با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن تقدیر از تلاش‌های هیأت ایرانی حاضر در سازمان ملل، اعلام کردند: خواستار آن هستیم که گفتمان صلح و دفاع از منافع ملی کشور تا رسیدن به نتایج نهایی ادامه یابد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، جان تازه‌ای به دستگاه دیپلماسی ایران دمیده شد و ادبیات دولت دچار تغییرات گسترده‌ای گردید. دولت آقای دکتر روحانی حاصل رأی و اعتماد و امید آگاهانه مردم به تدبیر نیروهای تحول‌خواه بود، آن هم درست زمانی که ایران و منطقه بیش از هر زمانی به این تدبیر و امید نیاز داشت. این اعتماد و امید مردم در قالب رأی اکثریت رأی‌دهندگان ابراز شد.

رأی مردم ایران به دکتر روحانی و برنامه‌های تحول‌طلبانه‌اش در هر دو عرصه سیاست خارجی و داخلی فرصتی استثنایی و شاید تکرارنشدنی، برای ایران، غرب و همه قدرت‌های منطقه‌ای فراهم آورده است تا با سیاست خارجی گفت‌و‌گو محور و مبتنی بر رضایت، تکریم، تدبیر و عدالت از قلب خاورمیانه، از جمله با حل‌و‌فصل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران، شاهد دنیایی بهتر برای شرق و غرب عالم باشیم.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان، در رسانه‌های داخلی و خارجی مختلف بویژه رسانه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

ملاقات‌های آقای دکتر روحانی را سرآغاز تحولات گسترده‌ای با اروپا و آمریکا می‌توان محسوب نمود. برداشت غرب از سفر آقای دکتر روحانی به نیویورک بهبود روابط گسترده با غرب و بویژه با آمریکا خواهد بود.

ظرف چند روز گذشته در طی سفر آقای روحانی، تحولی اساسی در نگاه، دیدگاه‌ها و استراتژی ایران اتفاق افتاده که نه تنها جهان غافلگیر گردیده بلکه مردم ایران انتظارات خود را که در طی انتخابات ابراز کرده بودند خیلی زود در این سفر و دستاوردهای آن حداقل در قول و قرارها یافتند. این تحولات در صورت تضمین آن با توافقات بعدی و اقدامات عملی قادر خواهند بود سیاست خارجی ایران را دگرگون کرده و شخصیتی جدید از ایران براساس تعامل سازنده به جهان و منطقه عرضه نماید.

فراموش نکنیم این تحول باعثخواهد شد کشورهایی که منافع خود را در روابط خصمانه ایران و آمریکا در ظرف ۳۵ سال گذشته می‌دیدند، دست بکار شده و دستاوردهای این سفر و تحولات آن‌را نقش بر آب خواهند کرد. برای جلوگیری از این اقدام باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی به نحو احسن همچون چند ماه گذشته استفاده گردد.

اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان با سابقه‌ترین اتحادیه دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن عرض خوش‌آمد و خیر مقدم خدمت رئیس‌جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه از تلاش‌ها و کوشش‌های چند روزه این هیأت بالاخص از شخص جناب آقای دکتر روحانی و جناب آقای دکتر ظریف کمال تشکر و قدردانی را می‌نماید و اعلام می‌دارد خواستار آن هستیم که گفتمان صلح و دفاع از منافع ملی کشور تا رسیدن به نتایج نهایی ادامه یابد. و من‌الله التوفیق»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز