خبرگزاری کار ایران

مومنی در گفت‌وگو با ایلنا:

رسانه تحلیلی خبری «تحکیم ملت» آغاز به کار کرد/ تحقق دموکراسی مستلزم جامعه‌ای آگاه و شهروندانی مسئول است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۴۳۶

عبدالله مومنی گفت: تحقق دموکراسی در فرایندهای دموکراتیزاسیون مستلزم جامعه‌ای آگاه و شهروندانی مسئول است. از این رو کانال خبری و تحلیلی تحکیم ملت بر آن است تا این اولویت اساسی مشارکت داشته باشد و علاوه بر اخبار اجتماعی و سیاسی و فرهنگی درباره فرایندهای دموکراسی سازی درون زا به تولید محتوی بپردازد.

عبدالله مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: فضای رسانه و رسانه آزاد مهمترین ابزار و وسیله برای آگاهی‌بخشی و آموزش در ساحت سیاسی ایران است، لذا بر آن شدیم که با همت و یاری برخی دوستان با هدف کمک رساندن به سیاست‌ورزی دموکراسی‌خواهانه در جهت ایجاد فضای مناسب برای گفت‌و‌گو و آموختن اخلاق مدنی که زیربنا و اساس دموکراسی مشارکتی است، همت گمارده و برای تحقق رویاهامان در گستره عمومی بر یکدیگر ظاهر شویم. 

وی افزود: رسانه تحلیلی خبری «تحکیم ملت» به امید آگاهی مدنی در عرصه همگانی و برای تحقق ایرانی آزاد و دموکرات در فضای رسانه‌ای کشور در جهت ترویج گفتمان سیاست‌ورزی تلاش خواهد کرد و در این مسیر از هر گفت‌و‌گو و دیالوگ فکری و سیاسی در جهت تقویت ایده سیاست‌ورزی دموکراتیک استقبال می‌کنیم.

سخنگوی پیشین ادوار تحکیم وحدت گفت: حیات بی‌تخیل، آوار بار سنگین هستی است و کنش‌ورزی سیاسی و اجتماعی در پی برساخت آرمانی جمعی برای کاستن از این رنج است. ما باید دوباره تخیل جمعی تولید کنیم و احیاء سیاست نیز بدون آن امکان‌پذیر نیست. احیاء سیاست در دل کشاکش دائمی برای ایجاد تخیل و آرمان جمعی امکان‌پذیر می‌شود و در پرتو آن تحکیم همبستگی ملی رخ می‌نماید، و جامعه ذره‌ای شده و گسسته نیاز‌مند ایجاد چنین انسجامی.

وی با بیان اینکه هدف این کانال پیگیری خط سیر احیاء سیاست‌ورزی دموکراسی خواهانه است، افزود: این کانال خط راهبردی اصلاح ساختاری را به عنوان راهبردی دورانی و نیز مرحله‌ای مهم در فرایند دموکراسی‌سازی پیگیری می‌کند.

مومنی خاطرنشان کرد: تحقق دموکراسی در فرایندهای دموکراتیزاسیون مستلزم جامعه‌ای آگاه و شهروندانی مسئول است. از این رو این کانال خبری و تحلیلی بر آن است تا این اولویت اساسی مشارکت داشته باشد و علاوه بر اخبار اجتماعی و سیاسی و فرهنگی درباره فرایندهای دموکراسی سازی درون زا به تولید محتوی بپردازد. 

وی گفت: ما برآنیم که با اصلاحات ساختاری می توان افقی روشن‌تر را تصور کرد. ما برآنیم که با  رویای جمعی می‌توان دوباره همبستگی ملتی را تحکیم نمود. ما برآنیم که دوباره می‌توان اصلاحات دموکراتیک را برای گذاری دموکراتیک و خشونت پرهیز سامان داد.

آدرس کانال تلگرامی تحکیم ملت @tahkimmelat

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز