خبرگزاری کار ایران

صالحی پس از ورود به بوشهر:

امیدواریم در آینده‌ نه چندان دور، شاهد کلنگ‌زنی نیروگاهی دیگر در بوشهر باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۲۷

فعلا با مسئولان روسی برای احداثنیروگاههای بعدی در حال مذاکره هستیم / این بار احداثنیروگاههای هسته‌یی جدید همراه با آب شیرین کن خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بدو ورود به بوشهر گفت: امیدواریم در آینده‌ی نه چندان دور، شاهد کلنگ‌زنی نیروگاهی دیگر در بوشهر باشیم.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انژی اتمی که برای تحویل نیروگاه اتمی بوشهر از روسیه به بوشهر سفر کرده است در بدو ورود به بوشهردر جمع خبرنگاران در خصوص راه اندازی واحدهای جدید نیروگاه اتمی در کشور عنوان کرد: فعلا با مسئولان روسی برای احداثنیروگاههای بعدی در حال مذاکره هستیم در آخرین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در این باره بحث‌هایی صورت گرفت که در آن روی ساخت نیروگاههای جدید هسته‌یی توافق و این مساله در یک بند نیز وارد شد.

صالحی با بیان اینکه مذاکرات کارشناسی میان ایران و روسیه درباره احداثنیروگاه جدید همچنین ادامه دارد، گفت: امیدواریم در آینده‌ی نه چندان دور، شاهد کلنگ‌زنی نیروگاهی دیگر در بوشهر باشیم.

رئیس سازمان انژی اتمی همچنین به مردم بوشهر وعده داد که این بار احداثنیروگاههای هسته‌یی جدید همراه با آب شیرین کن باشد.

وی با اشاره به اینکه هر نیروگاه اتمی می‌تواند ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین کند، تصریح کرد: در افق میان مدت چنانچه بتوانیم دو یا سه راکتور را داشته باشیم می‌توانیم یک میلیون متر مکعب آب را شیرین کنیم.

صالحی در خصوص تحویل نیروگاه اتمی بوشهر از روسیه نیز عنوان کرد: خوشحالم که مصادف با هفته‌ی دفاع مقدس انتظار ۳۷ ساله ملت ایران پایان یابد و راهبری نیروگاه اتمی بوشهر به عهده‌ی مهندسین ایرانی قرار می‌گیرد. پس از تحویل موقت دوره‌ی گارانتی دو ساله یا ۷ هزار ساعت عملکرد را خواهیم داشت و کارشناسان روسی در این دوره حضور دارند و بعد از آن نیروگاه به طور کامل به ایرانی‌ها واگذار می‌شود.

گفتنی است چیتچیان وزیر نیرو که صالحی را دراین سفر همراهی می‌کند نیز با بیان اینکه به دعوت آقای صالحی در این سفر حاضر شدم گفت: تحویل موقت نیروگاه به متخصصان ایرانی موفقیت ارزشمندی برای کشور است و در کنار دوستان از چنین رویدادی خوشحالم و امیدوارم سازمان انرژی اتمی پیش از پیش در فعالیتهای خود موفق باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز