خبرگزاری کار ایران

تجلیل از رشادت‌های بسیجیان در طول دفاع مقدس

کد خبر : ۱۰۶۴۳۴

دادستان نظامی تهران گفت: بسیجیان در عملیات بستان با شجاعت روی مین‌ها رفتند تا بتوانند معبر را برای عملیات باز کنند که امام(ره) آن عملیات را فتح الفتوح نامیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی در جلسه فرماندهان و اعضای شورای پایگاه بسیج قوه قضاییه و سازمان ها و نهادهای تابعه که در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، در تعریف واژه فتح الفتوح افزود: فتح الفتوح یعنی اینکه انسان از جان و وجود خود بگذرد تا از مجد و عظمت برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با بیان اینکه از خود گذشتگی و ایثار خصلت بسیجی است، تصریح کرد: بسیجی کسی است که خودسازی کند و با خدای خود عهد ببندد که تا آخرین نفس برای رضای الهی قدم بردارد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) بر توجه به حسن عاقبات به خیری تاکید کرد و گفت: زمانی می‌توان ادعای مسلمان بودن کرد که مردم امید به خیرش داشته باشند، کار خیر دیگران برای او بزرگ باشد و کار خیر خودش را کوچک بشمارد.

فرمانده بسیج قوه قضاییه نیز در این مراسم از شرکت این مرکز و سازمان‌های تابعه در نمایشگاه یاد یاران در مصلای تهران خبر داد و گفت: تبیین نقش دستگاه‌ها و سازمان‌های قوه قضاییه در دفاع مقدس، معرفی شهدای دستگاه، ارائه مشاوره‌های حقوقی توسط قضات باتجربه، باسابقه و حقوقدانان بسیجی به مردم در ایام برگزاری نمایشگاه و بیان اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های قوه قضاییه در حوزه‌های مختلف از اهداف حضور در این نمایشگاه است.

سرهنگ مجتبی عطارزاده با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ بسیجیان قوه قضاییه در هفته دفاع مقدس گفت: این گردهمایی در تاریخ نهم مهرماه در ساختمان شماره ۲ قوه قضاییه و با تجلیل از خانواده شهدا و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود و یکی از مسئولین دستگاه قضایی سخنران این مراسم خواهد بود.

جانشین بسیج حقوقدانان کشور گفت: برگزاری نمایشگاه مردان بی‌ادعا در محل کاخ دادگستری و فروش محصولات فرهنگی از دیگر اقدامات در هفته دفاع مقدس است.

فرمانده پایگاه بسیج سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در گزارشی از عملکرد این پایگاه گفت: اعزام سه کاروان راهیان نور هر کدام با ظرفیت ۱۶۰ نفر به مناطق عملیاتی، تشکیل حلقه‌های صالحین، برگزاری همایش بسیجیان در سالروز آزادی خرمشهر با دعوت از فرماندهان دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس و توزیع اقلام فرهنگی بین مراجعین و کارکنان ازجمله این اقدامات است.

مهدی نهاوندی، بازدید از آسایشگاه جانبازان و یادآوری فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بسیجیان، برپایی هیات‌های مذهبی با سخنرانی اساتید خلاق، برگزاری اردوهای زیارتی در شهر مشهد و کوهپیمایی بسیجیان به مناسبت‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های پایگاه بسیج سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز