خبرگزاری کار ایران

عمادالدین باقی در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواریم روند آزادی زندانیان سیاسی ادامه یابد

کد خبر : ۱۰۶۱۱۳

آزادی زندانیان بیشتر از آنکه ناشی از سیاست‌های دولت جدید باشد متاثر از تغییر فضای کلی کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد است.

روزنامه نگار و فعال حقوق بشر گفت: آزادی برخی زندانیان سیاسی حوادث۸۸ ناشی از تغییر فضای کلی کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد است.

عمادالدین باقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: از لحاظ قانونی آزادی زندانیان با توجه به تصویب قانون مجازات اسلامی در اردیبهشت ماه امسال باید سریع‌تر اتفاق می‌افتاد.

این فعال سیاسی در توضیح تصویب این قانون جدید گفت: تا پیش از این محکومی بدون سابقه کیفری اگر نیمی از دوران محکومیت خود را طی کرده بود بدون قید و شرط آزاد می‌شد. اما با تصویب قانون جدید در اردیبهشت ماه امسال، محکومی که یک سوم دوران محکومیت خود را طی کرده باشد با‌‌ همان شروط قبل آزاد می‌شود و تمام زندانیان سیاسی و عادی مشمول این قانون هستند.

وی گفت: با توجه به تصویب قانون جدید باید پیش از این‌ها شاهد آزادی زندانیان می‌بودیم و تاخیر در این عمل سبب نگرانی شده بود اما اکنون می‌توان گفت که خوش‌ترین خبر سال ۹۲ آزادی برخی از زندانیان حوادث۸۸ بوده است.

باقی ادامه داد: آزادی زندانیان بیشتر از آنکه ناشی از سیاست‌های دولت جدید باشد متاثر از تغییر فضای کلی کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد است.

وی تاکید کرد: امیدواریم که روند آزادی زندانیان سیاسی ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز