خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

امنیت پایدار در منطقه بر پایه اعتمادسازی قابل تحقق است

کد خبر : ۱۰۵۴۵۰

رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای فرا منطقه‌ای دیگر قادر نخواهند بود با پروژه ایران هراسی اهداف شوم خود را در منطقه عملیاتی کنند و امروز، " ایران باوری " در حال تحقق است.

وزیر دفاع کشورمان در دیدار وزیر دفاع عمان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای فرا منطقه‌ای دیگر قادر نخواهند بود با پروژه ایران هراسی اهداف شوم خود را در منطقه عملیاتی کنند و امروز، " ایران باوری " در حال تحقق است.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در دیدار حارب البوسعیدی وزیر دفاع عمان طی سخنانی با اشاره به سابقه بیش از نیم قرن دوستی میان ایران و عمان به عنوان دو کشور همسایه، سفر اخیر سلطان قابوس به تهران و همچنین روابط خوب و دوستانه دو کشور در حوزه ها و سطوح مختلف بر گسترش همکاری های دفاعی میان دو کشور تأکید کرد.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه ما و شما و همه کشورهای دوست، برادر و همسایه در یک محیط مشترک زندگی می‌کنیم، تأکید کرد: منطق حکم می‌کند تا همه کشورها از صلح، ثبات و آرامش بهره‌مند باشند.

سردار دهقان با اشاره به اینکه امنیت وارداتی منجر به امنیت پایدار در منطقه نخواهد شد تأکید کرد، امنیت پایدار صرفاً از طریق همکاری و تعامل سازنده میان کشورهای منطقه بر پایه اعتمادسازی و حسن هم جواری قابل تحقق است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران مناسبات دفاعی ایران و عمان را الگویی از یک تعامل سازنده و ثمربخش ذکر کرد و افزود: باید تلاش کنیم این روند به سایر کشورهای منطقه نیز تعمیم یابد.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای فرا منطقه‌ای دیگر قادر نخواهند بود با پروژه ایران هراسی اهداف شوم خود را در منطقه عملیاتی کنند و امروز، " ایران باوری " در حال تحقق است.

وزیر مسئول در امور دفاعی عمان نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران روابط دفاعی ایران و عمان را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد و با اشاره به سفر سلطان قابوس به جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبران دو کشور همواره اهتمام ویژه ای به این روابط داشته و بر تقویت آن در راستای منافع و خواسته های دو کشور تأکید کردند.

حارب البوسعیدی با ابراز رضایت از بازدید خود از نمایشگاه توانمندی های دفاعی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: به خاطر دستاوردهای بزرگ و پیشرفته و موفقیت هایی که نیروهای شایسته ایرانی در صنعت دفاعی به دست آورده اند به شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وزیر مسئول در امور دفاعی عمان شرایط منطقه را بسیار پیچیده توصیف کرد و با اشاره به بحران سوریه بر حل و فصل این بحران از طریق سیاسی تأکید کرد.

وی در پایان با دعوت از سردار دهقان برای سفر به عمان، گفت: ما مصمم هستیم مناسبات دفاعی ایران با عمان را بیش از پیش گسترش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز