خبرگزاری کار ایران

عراقچی در خصوص دیدارش با آمانو؛

باید مسائل گذشته با آژانس زودتر حل و فصل شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۵۷

ان‌شاءالله هم‌زمان با پیشرفت مذاکرات با ۱ + ۵ ما با آژانس هم بتوانیم مسائل را هرچه زودتر به سرانجام برسانیم.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید کرد: به منظور حل و فصل مسائلی که از گذشته میان تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی مانده است، امروز(سه‌شنبه) با یوکیا آمانو دیدار می‌کنم.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی افزود: این دیدار در رابطه با همکاری‌هایی است که بین ایران و آژانس وجود دارد و برای حل و فصل مسائلی است که از گذشته مانده و یا مسائل جاری تا بتوان پیشرفت بهتری در این همکاری‌ها ایجاد کرد.

عراقچی گفت: آمانو، مدیرکل آژانس اخیرا دیدار خوبی را با آقای ظریف در مونیخ داشت و در آن دیدار قرار شد که گفت‌و‌گوهایی بین ایران و آژانس در سطوح بالا تقویت و بیشتر شود و امیدوار هستیم که به گسترش همکاری‌هایی که در حال حاضر بین ایران و آژانس وجود دارد، منجر شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: به هر حال مسائلی از گذشته مانده که این مسائل باید هرچه زودتر حل و فصل شود. ما حرکت‌های خوبی را در طول سال گذشته داشتیم. یک چارچوب همکاری بین ایران و آژانس امضا شده و بر اساس آن حرکت‌ها و همکاری‌هایی را داشتیم.

عراقچی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر در وین با اشاره به اینکه لازم است همکاری‌هایی که تا الان بوده و راههای تسریع و تسهیل این همکاری‌ها مرور شود، گفت: ان‌شاءالله هم‌زمان با پیشرفت مذاکرات با ۱ + ۵ ما با آژانس هم بتوانیم مسائل را هرچه زودتر به سرانجام برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز