خبرگزاری کار ایران

مجتهدزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

رسیدن به توافق نیازمند حضور مدیران فنی در مذاکرات است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۳۴

اگرچه مذاکرات از سوی مسئولان وزارت خارجه پیگیری می شود اما برای رسیدن به توافق در سطح مدیران سیاسی، این مسئله نیازمند رسیدن به تفاهم در سطح مدیران فنی است.

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات به حدی رسیده که نیاز است مسئولان فنی در کنار مذاکره‌کنندگان حضور داشته باشند تا تصمیم‌گیری با حضور همه مسئولان باشد.

پیروز مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حضور علی‌اکبر صالحی و حسین فریدون در مذاکرات هسته‌ای٬ گفت: اگرچه مذاکرات هسته‌ای از سوی مدیران و مسئولان وزارت امور خارجه در حال پیگیری است٬ اما برای رسیدن به توافق در سطح مدیران سیاسی، این مسئله نیازمند رسیدن به تفاهم در سطح مدیران فنی است.

وی با بیان برای رسیدن به توافق، مسئولان فنی دو کشور درباره مسائل فنی به توافق برسند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد مذاکرات به حدی رسیده که نیاز است مسئولان فنی در کنار مذاکره‌کنندگان حضور داشته باشند تا تصمیم‌گیری با حضور همه مسئولان باشد.

این استاد دانشگاه شانس رسیدن به توافق را در زمان کنونی بالا دانست و ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که باید دید زمان چگونه پیش خواهد رفت٬ اما احتمال رسیدن به توافق در روزهای اخیر بیش از هر زمان دیگری است.

مجتهدزاده درباره دیدارهای دوجانبه هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا تصریح کرد: این دیدارها تاثیر بالایی در رسیدن به توافق دارند و می‌توانند بسترساز مذاکرات جمعی باشند و تا به حال نیز ایران سعی کرده است از این ظرفیت استفاده کند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی افزود: اگر این دیدارها تاثیری مثبت و رو به جلو نداشت‏، صورت نمی‌گرفت و متوقف می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز