خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در روسیه عنوان کرد:

امیدواری به کوتاه شدن پروسه عضویت در شانگهای

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۱۳۱

جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با حصول درک متقابل بین کشورهای عضو شانگهای و تحولات جدید منطقه‌ای، پروسه عضویت کشورها در سازمان کوتاه شود.

سفیر جمهوری اسلامی در مسکو با ابراز امیدواری نسبت به کوتاه شدن پروسه عضویت کشورها در سازمان شانگهای گفت: ابزار تحریم‌ها نباید مانع بهره‌مندی این سازمان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در صورت عضویت در این سازمان، شود.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه با «بختیار حکیم اف» مدیرکل وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه این کشور در سازمان شانگهای در خصوص برگزاری اجلاس آینده سران شانگهای در روسیه و برنامه‌های این نشست دیدار و گفت‌وگو کرد.

سنایی در این ملاقات با اشاره به راهبرد منطقه‌گرایی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با حصول درک متقابل بین کشورهای عضو شانگهای و تحولات جدید منطقه‌ای، پروسه عضویت کشورها در سازمان کوتاه شده و ابزار تحریم‌ها نباید مانع بهره‌مندی شانگهای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در صورت عضویت در این سازمان، شود.

«حکیم اف» با اشاره به زمینه متعدد همکاری بین ایران و سازمان شانگهای عنوان کرد: توسعه سازمان شانگهای یکی از موارد مهم در دستور کار اجلاس آتی است.

وی اظهار داشت: عضویت سه کشور ایران، هند و پاکستان از جمله موضوعات در نشست آتی سران در روسیه خواهد بود.

اجلاس آینده سران شانگهای ۱۰ ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی در شهر اوفای روسیه برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز