خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در بلغارستان:

اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها رشد صعودی داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۸۴

ایران با وجود تحریم های خارجی توانسته است اقتصاد خود را ثابت نگه دارد به طوریکه تولید ناخالص ملی کشورمان به رشدی معادل ۲ درصد رسیده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صوفیه پایتخت بلغارستان با تاکید بر پیشرفت کشورمان پس از انقلاب اسلامی در تمامی زمینه ها و خودکفایی در عرصه های مختلف به خصوص مواد غذایی گفت: اقتصاد ایران با وجود تحریم های خارجی رشد صعودی داشته است.

به گزارش ایلنا، عبدالله نوروزی در رابطه با ثبات اقتصادی و خود کفایی کشور در مصاحبه با تلویزیون «بگاریا آن ایر» افزود: ایران با وجود تحریم های خارجی توانسته است اقتصاد خود را ثابت نگه دارد به طوریکه تولید ناخالص ملی کشورمان به رشدی معادل ۲ درصد رسیده است.

نوروزی به مذاکرات گروه ۱ + ۵ با ایران اشاره کرد و این که این مذاکرات اکنون در مقطع بسیار مهمی قرار دارد، گفت که این مذاکرات در بیش از یک سال گذشته پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است به طوری که در سال ۲۰۱۳ بین طرفین در گروه ۱ + ۵ با ایران بر سر طرح مشترکی توافق شده و در حال حاضر این مذاکرات روند خود را در این چارچوب طی می کند.

سفیر کشورمان به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای ثبات و صلح پایدار خاورمیانه اشاره کرد و تصریح کرد که ایران با همکاری کشورهای همسایه در ثبات منطقه تلاش دارد.

نوروزی در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون بلغارستانی به رابطه خوب و سنتی تهران و صوفیه اشاره کرد و گفت با امکانات گسترده ای که این دو کشور دارند می توان به همکاری بسیار خوبی در زمینه های مختلف از جمله انرژی و زیر ساختاری دست یافت.

سفیر کشورمان درباره ذخایر گازی ایران و جایگاه ان در جهان افزود که ایران می تواند به بلغارستان گاز طبیعی تحویل دهد و برای به تحقق رساندن این امر به گفت و گو و تبادل نظر بین هیات های دو کشور نیاز است.

نوروزی بر اهمیت احیای پروسه ناباکو و منافع حاصل از آن برای بلغارستان و کل اروپا تاکید کرد و ادامه داد: اگر در جهان دو و یا سه کشور وجود داشته باشند که بتوانند به بلغارستان در این زمینه یعنی در تامین گاز کمک کنند، مطمئناً ایران یکی از آنهاست.

وی همچنین بر آمادگی سفارت برای کمک به نشستی بین هیات های بلغارستانی با ایران جهت گفت و گو و بررسی جهت گسترش راه های همکاری های اقتصادی از جمله انرژی تاکید کرد.

سفیر کشورمان نیز امکانات همکاری های اقتصادی بین ایران و بلغارستان را بسیار فراوان دانست و بر اساس آمار موجود گفت که سالانه حدود ۱۰ هزار کامیون ایرانی از خاک بلغارستان عبور می کنند و بایستی از این فرصت برای ارتقای همکاری ها استفاده کرد.

وی همچنین در این رابطه خطاب به خبرنگار بلغارستانی افزود: اگر کشور شما با ۷ میلیون جمعیت و کشور ۸۰ میلیونی ما را باهم مقایسه کنیم، خواهید دید که چه زمینه ای برای مشارکت و همکاری بین این دو کشور وجود دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز