خبرگزاری کار ایران

پاک‌آیین در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در باکو:

انقلاب ایران مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر جهان است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۷۶

تحریم های ظالمانه و غیرقانونی که در واقع جنگ با یک ملت است به توفیق الهی می تواند برچیده شود و این بستگی به اراده سیاسی طرف مقابل دارد.

مراسم گرامیداشت آغاز سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران، از سوی سفارت کشورمان عصر چهارشنبه در باکو برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم گرامیداشت آغاز سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران از سوی سفارت کشورمان عصر دیروز در باکو برگزار شد.

در این مراسم شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان تبریک دولت و ملت آذربایجان را به دولت و ملت ایران ابلاغ کرد و گفت در ماه های اخیر مذاکرات مفید تهران و باکو ثمرات فراوانی داشته و به خصوص دیدارهای اخیر روسای جمهور دو کشور موجب گسترش مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف شده است.

وی برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور را یک قدم مهم در مسیر توسعه مناسبات دو کشور دانست و افزود: تحکیم همکاری ها بین ایران و آذربایجان، خواسته مردم دو کشور است.

در این مراسم محسن پاک آیین سفیر کشورمان نیز انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب تاریخ معاصر جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران نه وامدار شرق کمونیست بود و نه رو به سوی غرب لیبرال داشت و اولین نظام جمهوری اسلامی، به عنوان یک پدیده نو در نظام بین الملل را بنیان نهاد.

پاک آیین جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت هسته ای در مسیر صلح آمیز خواند و گفت: تحریم های ظالمانه و غیرقانونی که در واقع جنگ با یک ملت است به توفیق الهی می تواند برچیده شود و این بستگی به اراده سیاسی طرف مقابل دارد.

وی همکاری های سازنده جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را استراتژیک و بسیار مهم دانست و افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در جهت حل عادلانه و مسالمت آمیز مناقشه قره باغ موجب توسعه صلح، عدالت و ثبات در منطقه خواهد شد.

در این مراسم باشکوه غیر از وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان، تعدادی از نمایندگان مجلس ملی، شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده و معاونین وزرای ارتباطات و اقتصاد این کشور حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز