خبرگزاری کار ایران

خرم در گفت‌وگو با ایلنا:

در کنفرانس مونیخ تبادل نظر هسته‌ای صورت می‌گیرد نه توافق

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۶۸

ظرفیت اجلاس مونیخ یک ظرفیت امنیتی است و درباره امنیت جهان در آن تبادل نظر خواهد شد به گونه ای که در سال گذشته مساله اوکراین محور اصلی مسائل و گفت‌وگوها بود.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل٬ تاکید کرد: اجلاس مونیخ یک اجلاس امنیتی محسوب می‌شود و بحثمذاکرات هم جلسه‌ای دیگر است که در جایی مانند ژنو بررسی و پیگیری می‌شود اما ممکن است درباره مسائل هسته‌ای صحبت‌هایی شود البته به صورت اجمالی و بیان دیدگاه‌های دو طرف در خصوص کلیت موضوع.

سیدعلی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به روند اجلاس مونیخ در اظهار داشت: ظرفیت اجلاس مونیخ٬ ظرفیتی امنیتی است و درباره امنیت جهان در آن تبادل نظر خواهد شد به گونه‌ای که در سال گذشته مسئله اوکراین محور اصلی مسائل و گفت‌و‌گو‌ها بود.

وی ادامه داد: رویکرد اجلاس مونیخ٬ رویکردی امنیتی و سیاسی است و تنها سیاسی محض یا امنیتی محض نیست و نخواهد بود و امسال هم درباره مباحثی مانند داعش و تاثیر بحران اوکراین در جهان صحبت و تبادل نظر خواهد شد.

این کار‌شناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است درباره موضوعات مطرح در پرونده هسته‌ای گفت‌و‌گوهایی میان ایران و ۱ + ۵ و میان وزرای خارجه ایران و آمریکا صورت گیرد، بیان داشت: اینکه آیا دیدارهای دوجانبه‌ای توسط ظریف و کری صورت خواهد گرفت، پاسخش مثبت است اما اینکه درباره پرونده هسته‌ای در کنفرانس مونیخ توافقاتی صورت گیرد٬ پاسخ منفی است و اگر هم صحبتی از سمت دو طرف درباره این موضوع صورت گیرد تنها انعکاس بحث‌هایی خواهد بود که در پایتخت کشور‌هایشان مطرح کرده‌اند و تنها یک نوع تبادل نظر محسوب خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز