خبرگزاری کار ایران

ظریف در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه کنیا:

ادامه روابط با آفریقا از سیاست‌های مهم دولت یازدهم است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۳۲

سیاست خارجی که خود را شرق‌گرا یا غرب‌گرا معرفی کند، سیاست صحیحی نخواهد بود و بهترین رویکرد در پیش گرفتن سیاستی همه‌جانبه‌نگر است.

«امینه محمد» وزیر خارجه کنیا بعد از دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک تاکید کرد که در این دیدار درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله روابط دوجانبه، تحولات خاورمیانه و مساله هسته‌ای ایران گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به آفریقا، امینه محمد با استقبال از سفر ظریف به کنیا آن را گام مهمی در راستای بهبود روابط دوجانبه و افزایش فرصت‌های اقتصادی بین دو کشور دانست.

وی تاکید کرد که کنیا حق ایران برای دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسد و امیدوار است مذاکراتی که در حال حاضر بین ایران و گروه ۱ + ۵ در جریان است، نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

ظریف نیز در این کنفرانس خبری با تقدیر از مهمان‌نوازی مردم و دولت کنیا و تاکید بر اینکه نایروبی یکی از شرکای استراتژیک ایران است٬ گفت: دو طرف در این دیدار درباره راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گفت‌وگو کردند.

ظریف ابراز امیدواری کرد: این سفر آغاز فصل جدیدی از همکاری و گسترش روابط بین ایران و کنیا باشد.

وزیر خارجه تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری مبتنی بر روابط بسیار نزدیک با آفریقا بوده است. سیاست خارجی که خود را شرق‌گرا یا غرب‌گرا معرفی کند، سیاست صحیحی نخواهد بود و بهترین رویکرد در پیش گرفتن سیاستی همه‌جانبه‌نگر است.

ظریف با اعلام این‌که سفر به آفریقای جنوبی از جمله نخستین سفرهای وی بوده است، گفت: ادامه روابط با کشورهای آفریقایی از سیاست‌های مهم دولت یازدهم است.

وی افزود: ایران در روند مبارزه با نژادپرستی در کنار مردم آفریقا بوده و همچنان در کنار آنها خواهد ماند.

ظریف در ارتباط با برنامه سفر قریب‌الوقوع خود به مونیخ گفت که ایران آماده توافق بوده و این توافق باید به حق ایران برای دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای احترام بگذارد.

وی افزود: به اعتقاد من طرف‌های مذاکره در گروه ۱ + ۵ نیز در نهایت مجبور به پذیرش واقعیت می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز