خبرگزاری کار ایران

ظریف پس از دیدار با کری:

درباره تعداد سانتریفیوژها و روش های غنی‌سازی بحثکردیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۷۵

در این دیدار درباره بحث‌های مختلفی که دوستان ما در زوریخ پیگیری می‌کنند از جمله تعداد سانتریفیوژها، روش‌های غنی‌سازی و همچنین پیشنهادهای مختلفی که از طرفین مطرح بوده بحثکردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در دیدار با جان کری درباره ضرورت تسریع و تقویت روند مذاکرات به منظور جلوگیری از تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد گفت‌وگو شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف پس از دیدار با جان کری همتای امریکایی خود در داووس سوییس با بیان این‌که «قرار شده است کار‌شناسان برای حصول نتیحه مذاکرات گفت‌گو‌ها را همچنان ادامه بدهند» افزود: در این دیدار درباره بحث‌های مختلفی که دوستان ما در زوریخ پیگیری می‌کنند از جمله تعداد سانتریفیوژ‌ها، روش‌های غنی‌سازی و همچنین پیشنهادهای مختلفی که از طرفین مطرح بوده بحثکردیم.

وی با بیان این‌که «قرار شد همکاران ما به ویژه کار‌شناسان فنی دو طرف بحث‌ها را ادامه بدهند تا به یک نتیجه واحد برسیم» افزود: کار‌شناسان دو طرف نیز گفت‌وگو‌ها را در زوریخ پیگیری می‌کنند و تا پایان هفته نیز این گفت‌وگو‌ها را با همتایان اروپایی خود ادامه خواهند داد.

وی گفت: امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد کار را هرچه سریع‌تر پیش ببریم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اشاره به این‌که «بخشی از دولت امریکا به دنبال توافق با ایران است» گفت: گرچه گروه‌هایی هم هستند که با توافق موافق نیستند و سرو صدای زیادی هم از طرف آن‌ها شاهدیم. البته مهم این است توافقی که راجع به ان بحثمی‌شود توافقی باشد که حقوق و عزت مردم ایران را به رسمیت بشناسد. توافقی که قابل قبول باشد.

وی تصریح کرد: آن‌چه واضح است جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و هیچ مشکلی هم نداریم ثابت کنیم برنامه هسته‌ای ما منجر به تولید سلاح نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز