خبرگزاری کار ایران

در گزارش ماهانه آژانس مطرح شد؛

تایید پایبندی ایران به تعهداتش توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۵۶۶

دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل با انتشار گزارشی محرمانه تایید کرد ایران به تعهداتش برای عدم گسترش فعالیت‌های هسته‌ای‌اش که می‌تواند در ساخت سلا ح هسته‌ای کاربرد داشته باشد٬ عمل می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارش ماهانه‌ خود تایید کرد که ایران به تعهداتش مبنی بر عدم گسترش فعالیت های هسته‌ای‌اش عمل می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل آسوشیدتپرس، دیده بان هسته‌ای سازمان ملل روز سه شنبه با انتشار گزارشی محرمانه تایید کرد که ایران به تعهداتش برای عدم گسترش فعالیت‌های هسته‌ای‌اش که می‌تواند در ساخت سلا ح هسته‌ای کاربرد داشته باشد عمل می‌کند.

ایران و گروه ۱ + ۵ شامل آمریکا روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان که بیش از یک سال است با هدف دستیابی به یک راه حل جامع در خصوص برنامه‌ هسته‌ای تهران مذاکراتی جامع و جدی را دنبال می‌کنند از ایران می‌خواهند تا برای کاهش نگرانی‌های بین‌المللی در این زمینه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را محدود کند.

گفته می‌شود بزرگترین نگرانی آمریکا ظرفیت غنی‌سازی ایران است.

این در حالی است که ایران همواره اتهامات غرب مبنی بر تلاش تهران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای را رد و تاکید می‌کند خواهان این سلاح‌ها نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش آورده است به نظارت بر پایبندی ایران به تعهداتش ادامه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

- عدم غنی‌سازی اورانیوم بالای ۵ درصد که کمتر از سطح ۹۰ درصد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای محسوب می‌شود.

- رقیق‌سازی یا تبدیل بخش اعظم ذخیره اورانیوم غنی شده ایران در سطح ۲۰ درصد که در مراحل بعدی می‌تواند برای تولید مواد مورد نیاز سلاح هسته‌ای غنی سازی شود.

- عدم پیشرفت کار در یک تاسیسات زیر زمینی غنی‌سازی اورانیوم

- ادامه توقف ساخت و ساز در یک راکتور هسته‌ای در مراحل نزدیک به تکمیل شدن قرار دارد و قادر به تولید حجم قابل توجهی از پلوتونیوم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز