خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش؛

ظریف کابل را به مقصد تهران ترک کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۰۷

در سفر به افغانستان٬ ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه٬ ظریف را همراهی کردند.

وزیرامورخارجه دقایقی پیش کابل را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح سه‌شنبه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی افغانستان و گسترش روابط دو کشور وارد کابل شده بود، با بدرقه ' عتیق الله عاطف مل ' سرپرست وزارت خارجه افغانستان، این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین در این سفر دعوت حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از همتای افغانستانی خود را برای سفر به، محمد اشرف غنی ارائه کرد.

وی با محمد اشرف غنی رییس‌جمهور، عبدالله عبدالله رییس اجرایی، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان دیدار و با آنها درباره موضوعات مختلف و مورد علاقه دو طرف بحثتبادل نظر کرد.

ظریف را در این سفر ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه همراهی می کرد.

ظریف در بدو ورود به این کشور در فرودگاه کابل، هدف از سفرش به کابل را گسترش روابط دو کشور دوست، برادر و هم‌فرهنگ عنوان کرد و گفت: خوشحالم در سفر به کابل شاهد تشکیل کابینه دولت وحدت ملی افغانستان هستم٬ تشکیل این کابینه، که به مجلس برای گرفتن رای اعتماد معرفی شده، از آرزوهای مردم افغانستان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز