خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر عراق مدعی شد:

چهارماه پیش تمایلی برای توافق نبود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۴۰

اطلاعاتی که از ایران و آمریکا در اختیار دارد٬ اشاره به این می‌کند که دو کشور در مسیر رسیدن به توافق هسته‌ای در حرکت هستند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: ایران و آمریکا به دنبال رسیدن به توافق هستند.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از النشره، حیدر العبادی٬ نخست وزیر عراق در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: اطلاعاتی که از ایران و آمریکا در اختیار دارد اشاره به این می‌کند که دو کشور در مسیر رسیدن به توافق در حرکت هستند.

العبادی افزود: از سخنان باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به این نتیجه رسیده است که آمریکا تمایل جدی برای حل همه مسائل با ایران به شکل کامل دارد.

وی تصریح کرد: طرف ایرانی نیز برای حل همه مسائل با آمریکا تمایل دارد؛ تمایلی که سه یا چهار ماه پیش وجود نداشت.

العبادی در ادامه گفت: ایرانی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکایی‌ها برای رسیدن به توافق بر سر همه مسائل جدی هستند.

نخست وزیر عراق درباره جنگ با گروه تروریستی داعش نیز گفت: بغداد اکنون خارج از دایره خطر داعش است و هنگامی که راه‌ها بر این گروه تروریستی به سمت جنوب عراق بسته شد٬ به سمت اقلیم کردستان عراق روی آورد.

وی به کمک ایران به عراق در جنگ با داعش نیز اشاره کرد و گفت: ایران خیلی زود خطر رسیدن داعش به مرز‌هایش را درک کرد و اولین کشوری بود که به بغداد و اربیل سلاح ارسال کرد.

العبادی درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی نیز گفت: رهبر گروه تروریستی داعش در شهر «القائم» زخمی شده و به طرز اعجاب برانگیزی نجات پیدا کرد و اکنون بیشتر زمان خود را در سوریه سپری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز